نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | فوریه 4, 2008

انتقال به 64 بیت

تصویر از دسکتاپ مثلا خیر سرش سه بعدی ویندوز ویستا!

بله ماهم به 64 بیت پیوستیم. اما نمی دونم چرا!

راستش قبل از اینکه کامپیوترم رو ارتقاء بدم به یک سیسم 64 بیت خیلی فکر کردم و تحقیق کردم که اصولا فواید 64 تا دونه بیت وسط سی پی یو چیه؟ هرچه گشتم کمتر یافتم تا اینکه در یکی از سایتهای اینترنتی راست حقیقت رو شنیدم. اونجا گفته شده بود که آقاجان 64 بیت باعث نمی شود واژه پرداز شما سریعتر بشود. اما خوب بازیها باکیفیت تر و روانتر اجرا می شوند. من که اهل بازیهای کامپیوتری نیستم. قبلا خیلی بازی می کردم. اما راستش اخیرا سرم شلوغ شده. لذا تصمیم گرفتم به 64 بیت ارتقاء ندهم. همه چیز خوب بود. سیستم عامل لینوکس اوبونتو 7.10 دسکتاپ کاملا سه بعدی پنجره های شفاف همه و همه با 256 مگابایت رم و یک سی پی یو 32 بیتی. تا اینکه متوجه شدم هارد دیسک من به نحو عجیبی هر از گاهی پاک می شود! خیلی بررسی کردم. وقتی یک هارد نو روی سیستم بستم و دیدم اینهم به همین مشکل دچار شده به مادربرد شک کردم. فکرش رو بکنید یک قسمت از هارد دیسک ناگهان پاک میشود. حالا اگه این قسمت یک جای خالی هارددیسکتان باشد که هیچ. اما اگه مثلا قسمت مربوط به آدرس فایهای یک پارتیشن باشد آنوقت وابیلا! یک خروار فایل ناگهان گم میشوند. و این دقیقا چیزی بود که هر روز سر من می آمد. من تصمیم گرفتم که بایوس مادربرد خودم رو آپدیت کنم اما به من گفته شد که شرکت سازنده مادربرد من Soltek ورشکست شده و سایت اونهم دیگر فعال نیست. یعنی هیچ نوع خدماتی از قبیل آپدیت کردن و غیره نمی تونستم برای مادربردم دریافت کنم. خلاصه فهمیدم که دیگر باید به 64 بیت ارتقاء داد. برای اینکه همه مردم دارند بدون اینکه نیازی داشته باشند به 64 بیت منتقل می شوند. و دیگه برای 32 بیت امکانات و خدماتی وجود ندارد وغیره. الان برای هر بیت این سیستم جدید حدود 20 هزار تومن خرج کرده ام! و دارم تایپ می کنم. اصلا هم انتظار ندارم کاری مثل تایپ کردن نیاز به یک سی پی یو 64 بیت داشته باشد. ولی خوب تم آئرو ویندوز ویستا رو فعال کردم و پنجره ها شفاف و سه بعدی شدند. حتما می پرسید خوب پس دیگه چته؟ آخه مسلمونا اینهمه پول باسه این زلم زیمبو؟ اینارو که لینوکس بدبخت همونجوریشم داشت. خیلی هم قشنگترش رو داشت. خوب ولی یک بازی قدیمی داشتم که رو کارت گرافیک قدیمم عمل نمی کرد رو این سیستم جدید نصب شد. که گرافیکش واقعا عالی بود. اما اینهم میتونست روی یک سیستم 32 بیت اجرا بشه!

من منتظرم ببینم این همه پول که خرج کردم چه فایده ای برام پیدا خواهد کرد. اما گمونم آخرش به این نتیجه برسم که سرعت رایانه های خانگی از سرعت درک و ظرفیت آدمها فراتر رفته و ما دیگر باید بجای خرج کردن برای سریعتر شدن رایانه ها برای کوچکتر شدن اونها خرج کنیم.

Responses

  1. سفیر محترم جمهوری آریو :
    افتتاح وبلاگ شما مبارک!
    از طریق وبلاگ نیک آهنگ سر از اینجا در آوردم.این عکس بالای وبلاگت کجاست؟ بهت لینک میدم.
    ————————————————————–
    متشکرم که به وبلاگ من لینک دادین.
    امیدوارم ازین به بعد بیشتر به وبلاگ هم سر بزنیم
    من هم به وبلاگ شما لینک می دم
    عکس بالا درواقع عکسی هست که طراح قالب وبلاگ درج کرده. ولی بیشباهت به طبیعت جمهوری دموکراتیک آریو نیست.

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

