نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | مارس 14, 2008

عناوین تقلبی سایتهای تقلبی

یک چیز جالب در اینترنت سایتهای تقلبی هست. گاهی اوقات پیش میاد آدم دنبال یک چیز کمیاب و عتیقه در اینترنت هست که هیچ جا پیدا نکرده و دینگ! شما گیر یک سری سایت تقلبی (Fake Page) که بصورت زنجیره‌ای به هم لینک داده‌اند میافتید. بعد از ۱۵ دقیق جستجوی خسته کنند در یکسری وبلاگ و سایت که مدام نوشته‌اند که آره ما دقیقا روی چیزی که شما میخواهید کار کرده‌ایم و نیاز شما را داریم اینجا رو کلیک کنید حالا اینجا رو کلیک کنید و نهایتا اگر آدرس ایمیل خودتان را هم به یکی از اینها بدهید که دیگر وابیلا……….

برای مثلا مدتی بود که من متوجه امنیت قابل توجه سیستم عامل Java روی گوشی های Sony Ericson شده بودم. و اینکه از هرچی Windows و Linux بود خسته شده بودم و دنبال یک سیستم عامل اساسا جدید میگشتم تا اینکه فکر کردم شاید یک چیزی مثل سیستم عامل جاوا موبایل برای رایانه شخصی هم باشد. اینبود که در اینترنت دنبال JavaOS جستجو کردم. اولین گزینه طبق عادت Google گزینه‌ای بود که ملت بیشتر از همه روش کلیک کرده بودند. چشمتان روز بد نبیند. روی لینک کلیک کردم و داخل یک سایت دراز و طویل با یک عالمه متن طولانی و عکسهایی از افراد از زن و مرد پیر و جوان که در سالنهایی نشسته مشغول سخنرانی هستند و متونی مرتبط ولی در مجموع بی‌معنی. لینک پشت لینک و من ساعتها کلیک کردم بدون یک لینک دانلود برای فایل اصلی JavaOS. دوباره در گوگل دنبال چیزی مثل این گشتم:

Is JavaOS real?

وارد یک وبلاگ شدم که خدا خیرش بدهد! راست حقیقت رو گفته بود: گفته بود اگه شما دنبال JavaOS میگردید چنین چیزی وجود ندارد. شما تپه‌ای از سایتها خواهید دید که تن‌ها متن در این مورد نوشته اند و پیوسته به همدیگر لینک داده اند. گفت چنین چیزی هنوز ساخته نشده و اینکه اون یکسری سایت روهم یک عده برای سر کار گذاشته ملت سرهم کرده اند! (یه چیزی تو مایه‌های انتخابات مملکت خودمان!). ولی در پایان یک لینک داده بود به چیزی به اسم Jnode و گفته بود این یک سیستم عامل لینوکس هست که همش با زبان جاوا نوشته شده ولی هنوز کامل نیست و ناقصه. ختم کلام.

من بارها به چنین پدیده‌ای بر خورده ام. Microsoft یک چیزی علم کرده بود به اسم DRM. یعنی شما یک فیلم رو دانلود میکنید مثلا 700MB بعد وقتی میخواید فیلم رو ببینید متوجه میشید که فقط با Windows Media Player باز میشه. که بعدش هم این نرم‌افزار مایکروسافت به شما میگه که این فیلم تحت حفاظت قانون ظالمانه DRM هست و شما تا پول به حساب نریزید نمیتونید فیلم رو ببینید حتی اگه خودتان دانلود کرده باشید! طبیعیه که من به عنوان یک ایرانی اصیل با تمدن ۲۵۰۰ ساله اولین چیزی که بذهنم رسید پیدا کردن یک فایل کرک یا قفل شکن مناسب برای این DRM لامصب بود!
بازهم یک تپه سایتهای پر از مطالب و نظرات کاربران و لینکهای مداوم تا آخر یک وبلاگی رک و راست گفت آقاجان گشتم نبود نگرد نیست. آقاجان از صبح سرکاری!

مورد دیگه مربوط به 3D OS هست. یعنی 3D Operation System. وقتی ویندوز ویستا نبود و لینوکس سه بعدی نشده بود یک سری ایده در مورد ساخت سیستمهای عامل گرافیکی سه بعدی وجود داشت. مدتی کاربران اینترنت به دنبال عبارت 3D Operation System جستجو میکردند. یک آدم …. از فرصت سو استفاده کرده و سایتی با تقریبا همین اسم ثبت کرده و بازهم یکسری مزخرفات طولانی عکس نوشته لینک نظرات کاربرانی که اصلا وجود ندارند و ….. شما بازهم سر کارید!

خطرناک ترین کار در این بازار مکاره دانلود کردن برنامه‌ها و فایلهای اجرایی هست که این قبیل سایتها به شما میدهند. و بدتر ازهمه دادن ایمیل خود یا با نامردی تمام ایمیل دوستانتان به این سایتهاست. چون دیگه اون کامپیوتر که نرم‌افزار را در آن اجرا کرده‌اید و آن آدرس ایمیل که لو داده‌اید مال شما نیست!

برخی سایتهایی که ادعای ارائه انواع متنوع ScreenSavaer برای Download میکنند هم از این نوع هستند. همچنین سایتهایی که مدعی داشتن تصاویر خصوصی افراد مشهور هستند. وقت خودتان را باارزش بدانید و بسادگی گول نخورید.

در پایان اگه دقت کرده باشید خود من در این مطلب تمام کلمات کلیدی رو به انگلیسی تایپ کردم. ما که قصدمون آگاهی دادن به کاربران عزیز بود نه تبلیغات کاذب اما خدا رو چه دیدید شاید عده‌ای از شما دقیقا دنبال همینها در گوگل جستجو میکردید که به این وبلاگ اومده اید. اگه موردهای دیگری از Fake Page ها میشناسید با من در میون بگذارید متشکر میشوم.

Responses

  1. سلام
    جالب بود مخصوصا سبک نگارش که خیلی به دل می شینه
    من هم چند تا سایت فیک دیده بودم مثلا یکیش در مورد همین ویندوز لانگهورن که بعدا ویستا شد بود و سایت های دانلود ملت رو سرکار گذاشته بودند سایت های فیک یاهو میل هم که از سر و کول آدم بالا میان
    این پست رو هم در موردش نوشتم
    http://egza.wordpress.com/2008/06/25/fill-your-hard-with-junk-files
    ممنون

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

