نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | ژوئیه 8, 2008

همه ما متهم به ارتداد و محکوم به اعدام هستیم!

دوست عزیز وبلاگ نویسم طاهاخان!

همونطور که نوشته بودی مردم ما عکس دختر ۵ ساله رو تو تلوزیون تحمل نمی‌کنند. چون گفته بودی که مردم ما بی‌فرهنگ و خرافاتی هستند و لیاقت رسیدن به دموکراسی رو ندارن باید عرض کنم مردم ما هرچی هستند بجای خود. گاهی تاریخ جواب دیگری دارد.
سوال: یک آمریکایی ششلولبند در قرن ۱۹ و یک ایرانی در قرن ۲۱.  کدام یک از این دو بطور متوسط باهوشترند؟ بافرهنگترند؟ بامذهبترند؟ کمتر خرافاتی هستند؟
آمریکاییهای وحشی آن زمان به دموکراسی رسیدند. با اسلحه! ماهم میخوایم. مگه ما چیمون کمه؟ ماهم حکومت سکولار و دموکرات و فدرال میخواهیم. ماهم میخواهیم روز روشن به هرکس خواستیم اعتراض کنیم حتی به رئیس جمهور. ماهم میخواهیم شخص اول مملکت رئیس جمهور منتخب باشد نه ولی مطلق امر مسلمین که خداشاهده هنوز به خلق‌الله ثابت نکرده که خودش بخدا اعتقاد دارد یا نه.اصل حکومت ما اعتقاد افراد بخداست. این چیزیست که غیر قابل اندازه‌گیریست. میزان اعتقاد خود خامنه‌ای هنوز مبهم است. بدتر از همه و نگران کننده تر اینکه میزان اعتقاد خود ماهم هنوز اندازه‌گیری نشده!

بخاطر همین نگرانم. همه ما لابد مرتد هستیم. در اینصورت حکم همه ما بدلیل ارتداد اعدام هست. مثلا اگه فردا تو خیابون گشت ارشاد تورو بگیره و ایندفعه بجای نصایح ملایم که حتما انتظارش رو داری در اقدامی حیرت آمیر بگه که تو دیگه بخدا ایمان نداری. ماتریالیست شدی! تو حتما جلوی مأمور با لبخندی شهادتین میگی اما مأمور میزنه پرتت میکنه زمین و میگه غلط کردی شهادت دروغ دادی. تو ایمان قلبی نداری! مهدورالدمی و همونجا کشته میشی. دسته دسته در خیابانها راه میافتند. مردمی که ایمان قلبی ندارند رو گرفته به سمت کوره‌های آدمسوزی میبرند.

بنظر من دعوای روژه‌گارودی با غربیها سر این نبوده که هلوکاست وجود نداشته. دعوا سر این بوده که آن چند ملیون نفر که در کوره‌ها سوختند فقط یهودیها نبودند. هیتلر همه را میسوزاند. حتی خود نژاد اصیل آلمانی را. اصل حکومت آلمان نازی بر مبنای برتری نژادی بود و آن زمان وصیله‌ای برای سنجش نژاد نداشتند یعنی اصلا نمی‌دانستند DNA چیست. الان در حکومت ما هم ایمان افراد غیرقابل اندازه‌گیریست و یک مرتد حکمش اعدامست. اگه فردا به من تهمت ارتداد بزنند متأسفانه جز شهادتین که خودم با زبون خودم میگم هیچ مدرک دیگری در دست ندارم. اگه اینها این ادعای شفاهی ما رو قبول نکنند چی؟ وقتی که میشنوم یک معلم کرد خیلی راحت به اعدام محکوم شده و ازین نمونه‌ها اینروزها زیاد هست.

تیغ دست مردان مسته دوست من. موضوع این نیست که ما با حکومت چکار کنیم. موضوع اینست که حکومت بالاخره با ما چکار خواهد کرد. این رژیم به جمعیت ما نیازی ندارد. بالاخره مارو خواهد کشت. امروز یا فردا. من نگران کوره‌های آدم سوزی هستم. من از مرگ نمی‌ترسم. من نگران نسل‌کشی آینده نزدیک هستم. نگران مادرم. مادرت. مادرانمون. برادرانمون. خواهرانمون و همه میلیونها نفری که اگه دست روی دست بگذاریم در بمبارانهای شیمیایی و در کوره‌های آدمسوزی خواهند مرد.

بلند شو جونمون رو نجات بدیم.

Responses

  1. درود بر آریوی عزیز.

    1- من در دو مطلب پیرامون این طرح امنیت روانی به حواشی پرداخته ام و دیگران را هم دعوت کرده ام که تا زمانی که مشکل مورد اشاره رفع نشده است در وبلاگ هایشان پیرامون این مطلب بنویسند. خوشحالم که کم کم دوستان این موضوع را جدی گرفته اند.

    2- در مورد تاریخ، دوست من. تاریخ جواب دیگری نداده است. برای رسیدن به دموکراسی همانطور که قبلا هم حنجره ام را جر داده ام و دیگران هم بیشتر از من ایضا… چیزی به نام گذار دموکراسی لازم است. نه هیچ چیز دیگر. آن امریکایی 6 لول بند برای اینکه در سیر گذار دموکراسی قرار گرفته است. غرب وحشی را دیده است، برده داری را دیده است، مبارزه و جنگ جنوب و شمال را دیده است و الخ… برای همین این گذار را به صورت نسبی ( نه مطلق ) طی کرده.

    تحقق دموکراسی هیچ معیار دیگری به غیر از این که گفتم ندارد. اعتراض بخشی از هموطنان ما به تصویر آن دختر بچه، دقیقا به معنی درونی نشدن دموکراسی است.

    3- من نگفتم همه ی ایرانیان، گفتم عوام. عوام تعریف دیگری به غیر از همه دارد.
    —————————————————————————————————————
    طاها بنظرت ما چقدر وقت داریم تا به دموکراسی گذر کنیم؟
    حوصله زمان داره سر میره!

    دوست داشتن

  2. salam

    khobid

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

