نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | سپتامبر 7, 2008

بلاگفا تو هم؟ شیرازی تو هم؟ تو ….!؟!

روز اولی که تصمیم گرفتم بیام وبلاگ بزنم امتحان مغناطیس داشتم. بجای اینکه درس بخونم مدام به سیاست جامعه مدریت فکرم و مذهب مخصوصا شیعه فکر میکردم. جریانی که الان تو وبلاگم هست اون زمان به تنهایی تو ذهنم بود. سرم از شدت فکر بعضی شبها بشدت درد میکرد. با این وضع طبیعی بود که امتحان مغناطیس افتادم!

خلاصه تصمیم گرفتم افکارم رو با مردم در میون بگذارم. اما از همون روز اول چون میخواستم کاملا شفاف ذهنیاتم رو بگم دو مسئله رو در نظر گرفتم:

  • ۱) هیچ کس نباید بدونه من واقعا کی هستم و کجام نه اینکه به همین سادگی برام مشکل ایجاد بشه. اما خوب وبلاگ نویسهایی که به اعدام محکوم شدن رو زیاد سراغ دارم. الان شاید ما چیزهایی بنویسیم و بگیم اینکه اشکالی نداره خیلی هم طبیعیه ولی تاریخ ایران نشون داده که قائدتا در این کشور وضع مردم باید باید باید هر روز بدتر از دیروز بشه! الان یک مطلبی خیلی عادی هست تو تلوزیون هم گفته میشه. اما فردا این از نشانه‌های ارتداد هست. و چون وبلاگ سابقه آدم رو مکتوب نگه میداره و چون قانون در ایران عطف به ماسبق میشه (درست نوشتم؟) یروز دیدی من رو کشتند! اسمشم گذاشتند اعدام!
    ۲) با کمونیستها کاری نخواهم داشت! کمونیست از نظر من کسی هست که در رفتارش با مردم بیشترین شباهت رو با رفتار کمونیستهای شوروی با مردمشون داشته باشه. سرکوب. کشتار. خفقان زندان… اینها از جمهوری اسلامی ایران یک اتحاد جماهیر اسلامی رو به فروپاشی میسازند. و هر چیزی که به این دولت نزدیک بود از نظرم جزو گوشه‌های سرخ کمونیسم بشمار میومد. مثل پرشین بلاگ که خوندم که آی‌پی مردم رو که نظر میدن یا مینویسن میزاره کف دست رژیم (یکی هم بود که تا اومده بود قضیه پرشین بلاگ رو بگه کلا فیل.ترش کردن لینکشو نذاشتم تا منهم فیل.تر نکنن!).

این شد که خوشبختانه اصلا طرف بلاگفا و امثالهم نرفتم. اخیرا راجع به بلاگفا شنیدم از محدودیتهای جدیدش اینه که جلوی رفتن کاربران از سرویسش رو با جلوگیری از انتقال مطالبشون به سرویسهای دیگر مثل وردپرس میگیره! اینکار رو هم از قرار با روشی شبیه روش مرسوم رژيم انجام داده. خیلی ساده: کاربر گرامی به دلیل……………. و ………… و ………….. دسترسی به ………. مسدود میباشد.

همین و بس. مجبور نیستی چیزی بگی ولی هرچی الان بگی ممکنه بعدا بر علیهت استفاده بشه!

پی نوشت:

البته اینهم بگم که من گوگل رو هم انتخاب نکردم چون هرجاش که یخورده بین ایرانیها معروف میشه به دلیل تحریم میبندش. این گوگل هم بگمونم یه پا حزب‌الله آمریکاست! حالا برا اونم دارم. صبر کنین…

پی نوشت:

خدایا به حق این ماه رمضون مواظب باش وبلاگ من رو فیل.تر نکنند. کلا این ورد پرس رو فیل تر نکنن. خودت که شاهدی چقدر روش کار کردم زحمت کشیدم تا چهار تا ۵تا خواننده پیدا کنم.

Responses

  1. اینجا ایران است صدای جمهوری زوری ایران!
    راستی داستان پر د ه ر د ه و ا ز ا له بکا ر ت که گفتی چیه؟
    ————————————————–
    راجغ به اینها تو گوگل سرچ کن منتها اولش یه علی کردان هم بزار

    دوست داشتن

  2. بابا خودمونیم تو هم خیلی دایی جان ناپلئونی فکر میکنی. بابا این جوری هام نیست که به خاطر دو تا نوشته آدم رو اعدام بکنند. البته به قول لیسانس با بالا ها «دفع خطر احتمالی الزامی است» یا به قول خودمون «کار از محکم کاری عیب نمیکنه» و از من به عنوان دوستت به تو نصیحت که خود سانسوری رو بزار کنار هرچه بادا باد….
    راستی با یه مطلب جدید به روزم خوشحالم میکنی یه سری بزنی: http://www.myfreesight.wordpress.com

    دوست داشتن

  3. دوست من اگه هم فیل تر شدی می تونی از پروتکل h t t p s :// استفاده کنی قابلیت که وردپرس به کاربراش هدیه داده 😀
    ——————————————————-
    اااااااااااااااااااااااااااه؟
    ایول بابا!

    دوست داشتن

  4. در ضمن من اگه جای تو بودم خودم و سانسور نمی کردم ، منظورم اینه : (یکی هم بود که تا اومده بود قضیه پرشین بلاگ رو بگه کلا فیل.ترش کردن لینکشو نذاشتم تا منهم فیل.تر نکنن!)
    ————————————————————————
    بابا بخدا من خود سانسوری نکردم. والله بلله من خودسانسوری نمیکنم:D

    دوست داشتن

  5. خودسانسوری یعنی این رفتاری که هممون پیش گرفتیم
    ——————————————-
    باعث شد به فکر برم. اما من تو وبلاگم خود سانسوری نمیکنم. ادعام هم همینه.

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

