نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | اکتبر 9, 2008

آیا بالاترین عمدا جامعه وبلاگی ایران را باهم درگیر کرده؟

این جناب فضولباشی در وبلاگش http://fozolbashi.wordpress.com/2008/10/08/balatarin/ مطلبی نوشته بس طولانی راجع به دعوایی در بالاترین و اینکه این سایت به نحوی عجیب کسانی رو که فحاشی میکردند گذاشته و کسی رو که با ادب دفاع میکرده (یعنی خود فضولباشی) حذف کرده‌!

خودتون بخونینش. ولی چیزی که من از روز اول در مورد بالاترین حس کردم اینه که بالاترین یه جورایی موزی گری میکنه. یه جورایی ایرانیهای اینترنتی رو با موزی‌گری به جان هم میاندازه. ایرانیهایی که از دست وحشی‌ترین حکومت دنیا که اسمال تیغ‌زن رو آزاد و رها میکنه و حتی فرمانده‌اش هم میکنه به اینترنت نفتی پناه بردند. این شد که از روز اول هیچ کاری در بالاترین انجام ندادم. نه ثبت نام کردم. نه لینک فرستادم نه نظر دادم نه اصلا میدونم این کارها چطور در این سایت انجام میشوند. من friendfeed رو دوست دارم. من wordpress رو خیلی دوست دارم. من wikipedia رو دوست دارم. من عاشق web2 و OpenSource و کلا این تکنولوژیهای جدید مردمی هستم. اما این بالاترین یه ریگی به کفششه!

من که میگم بالاترین عروسک رژيمه!‌ ببینید کی گفتم. حالا نمیخوام مثل دایی جان ناپلئون فکر کنم اما من شخصا به هر سایتی برم و از قوانینش خوشم نیاد دیگه نمیرم! مثل Blogspot یا Google Code. برام هم اصلا مهم نیست اگه اون سایت ادعا کنه که فلان ملیون کاربر داره!

مثلا اخیرا یه برنامه خیلی خوشگل و باحال رو پسند کرده بودم به اسم Avant Window Navigator.تا اونجا که من در وبلاگم مطلبی راجع به اون نوشتم و ازش تعریف کردم. اما چجوری برنامه رو پیدا کردم؟ اون موقع Avant که یه برنامه کاملا آزاد (عرض کردم آزاد نه فقط رایگان) و کد باز بود کدش رو در گوگل کد گذاشته بود. حالا گوگل چی میکرد؟

Your client does not have permission to get URL /p/avant-window-navigator/ from this server.

گوگل کد چون من از ایران بودم بجای احمدی‌نژاد من رو تحریم کرده بود(!) و یه برنامه آزاد و کد باز رو به من نمیداد. انگار که ارث پدرشه! خوب البته برو بچه‌های پروژه آوانت هم کدشون رو بردند به سایت Launchpad. این شد که من کلاهم با گوگل کد رفت تو کلاه هم. بخصوص بعد از قضیه مرور گر Chrome که گوگل اون رو به ایرانیها نمیده!

بگذریم این بالاترین هم همینطور موزی گری میکنه. موزی و فرصت طلبه. عین اتحاد جماهیر اسلامی ایران. دست کم به نظر من.

درسته که ما تو مملکت خودمون آزاد نیستیم. اما این تقصیر ما نیست. تقصیر پدرها و مادرهامونه. زمانی که من به دنیا اومده بودم تا بالغ بشم دیگه کار از کار گذشته بود و مملکت برای همیشه به یه اردوگاه اسرا تبدیل شده بود. حالا که اینطوره بیاید حداقل در اینترنت آزاد باشیم. و هرجا که دلمون خواست بریم و هرجا عشقمون نکشید نریم. حالا بقیه هرچی میخوان بگن.

Responses

  1. آریو این بالاترین مشکوک اندر مشکوکه.تازه عضو یه باند شدم که نمیدونم چی از آب در میاد.مافیاییه واسه خودش ولی خوب برا بلاگنویس ها هم موقعیت سازه
    راستش منم با این کروم زیاد حال نکردم حیف روباهمون نیست.
    ——————————————————————-
    دمت گرم! چه سریع کامنت گذاشتی. مرسی
    راستی این باندی که گفتی چی هست؟ کجاس؟ باسه مام موقعیت ساز میشه؟:D

    دوست داشتن

  2. من که تا بحال به این موضوع فکر نکرده بودم . خداییش راست میگی

    ولی خوبه که جدیدا یاهو دست از تحریم ایران برداشته

    خدا کنه این گوگلی های خل و چل هم یه روزی بفهمن که نباید فضای دوستانه اینترنت رو خراب کرد

    من شما را با نام جمهوری دموکراتیک آریو لینک کرده و از این بابت بسیار خوشحالم
    شما هم لطفی کرده قدم رنجه فرموده و سری به سایت http://c100film.com بزنید و اگه دوست داشتید ما را با نام فیلم و سریال لینک کنید

    دوست داشتن

  3. درست حدس زدی دوست من.

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

