نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | اکتبر 24, 2008

درباره دسته‌گل گلستان جمهوری اسلامی

دوست عزیزی که وبلاگش رو بخاطر مطالب قشنگش بسیار میپسندم اینبار مطلبی راجع به ح ا *ج آ*ق*ا گ*ل*ست*ا*ن*ی نوشته که که هنرنمایی این حاچ‌آقا اخیرا بقدری مردم را براه راست هدایت کرده که من از نوشتن اسم ایشان مثل بچه آدم میترسم مبادا که ف*ی*لت*رم کنند! لینک مطلب این دوستم:

http://thousanddots.wordpress.com/2008/10/22/torpedo_fake_immoral_film

خوب جواب من به ایشان این است:

فرض کنیم احمدی‌نژاد رئیس جمهور مملکت شبانه از کاخ خود بیرون آمده و در خیابان ولیعصر به یک مادر و دختر حمله میکند. پلیس در حالی وی را جمع میکند که لخت مادرزاد است و از فرط مستی دیوانه‌وار فریاد زده و جاقویی را تا دسته در رحم یک دختر دوازده‌ساله فرو کرده وی را کشته! حالا چه اتفاقی می‌افتد؟

کسانی که واقعه را میبینند فقط یک کار میکنند. از آن با موبایل فیلم میگیرند.

پلیسهایی که احمدی‌نژاد را جمع کرده‌اند موبایلها را جمع‌آوری میکنند اما یکی در میرود.

مردمی که فیلم را میبینند و با وبلاگستان سروکار ندارند فقط نچ نچ میکنند.

مردمی که فیلم را میبینند و با وبلاگستان سروکار دارند آنرا در وبلاگشان میگذارند تا مشهور شوند.

در پایان هزاران نقطه میگوید که فیلم میتواند ساختگی باشد!

پاسخ من در وبلاگ هزاران نقطه:

آقای هزاران نقطه فیلمی که شما دیدید احتمالا محصول وبلاگ امیر فرش*اد ابرا*هیمی هست. در این فیلم به گفته امیر فرش*اد قسمتهایی که اسامی در گفتگو بکار رفته حذف شده اند. قسمتهایی که چهره زن مشخص است حذف شده‌اند زوم کردنها توسط خود امیر فرش*اد انجام شده هرچند که اینروزها دوربینهای گرانقیمت که هر آخوندی ممکن است داشته باشد قابلیت زوم اتوماتیک دارند. صدا بنظر من صدای دوربینی است که در کمد قایم شده. در کل حرف من و خیلی دیگر این نیست که این فیلم ثابت میکند که حاج‌آقا زنا کرده پس بیایید حاج‌آقا را دستگیر کنید. مگر با دستگیری شهرام جزایری که جرمش در رابطه با اقیانوسی از پول نقد بود چه مشکلی حل شد که با این‌یکی حل بشود؟ مسئله این است: چرا یک عده ماتریالیست خودشان را به اسلام آویزان کرده‌اند. ما برای مقدسات خود ارزش قائلیم. نمی‌خوایم یک ماتریالیست آمریکایی با تفنگ به قرآن شلیکن کند و نمی‌خواهیم یک ماتریالیست ایرانی به زور امام جماعت مردم بشود. نمی‌خواهیم یک ماتریالیست ادعای ولایت امر مسلمین کند. چون پول در اینکار است. پول! ماتریال! پس بیشتر از همه مردم ادعای مسلمانی کند.

آقای هزاران نقطه چه اتفاقی باید بیافتد تا ما مردم باور کنیم واقعا با چه کسانی طرف هستیم؟ تا واقعا باور کنیم که هیچ چیز این حکومت اساسا ربطی به اسلام ندارد؟ اصلا سوالم را طور دیگری مطرح میکنم:

از نظر شما کدام فیلم واقعی است؟

———————————————————-

پی‌نوشت: آیا من واقعی نیستم؟ یک روبات اینترنتی هستم؟ این وبلاگ چی؟ آیا صفحه مونیتور رایانه شما همین الان حقیقت دارد؟‌ آیا پدر و مادرتان واقعی هستند یا اینها روباتهایی هستند که موجودات فضایی اهل سیاره زحل برای شکار شما از روی پدر و مادر واقعیتان شبیه‌سازی کرده‌اند؟ آیا مردمی که در خیابان میبینید و با آنها بحث سیاسی میکنید واقعی هستند؟ آیا غرب نمی‌تواند با ماهواره نوعی تصاویر سه بعدی لیزری در سر راه ما به منزل یا محل کار پخش کند که ما فکر کنیم اینها مردم واقعی هستند و از رژیم ناراضیند؟ آیا من واقعی هستم؟ آیا شما ساختگی هستید؟ آیا… مردم از خنده!

پی‌نوشت: اما کاری به آقای هزاران نقطه ندارم. اینجا کسان دیگری رو میگم. خودمونیما! مددی که گفتند هیچ جاش معلوم نبوده پس نمیشه چیزی ثابت کرد! این دفعه چی؟ این یارو که گلاب بروتون خیلی ببخشید بی…ه‌هاشم تو فیلم تاب میخوره من در عجبم از توجیهات عجیب بعضیها! این آخونده!‌ این یک نماینده رهبری هست. هنوز به اسلامی بودن جمهوری اعتقاد دارند؟ یا شاید منتظر فیلم …؟

Responses

  1. Hmmm…

    دوست داشتن

  2. Hmmm…

    دوست داشتن

  3. من که بت گفتم خیلی دوست دارم… باور نمی کنی تو هی…. به خاطر همین نوشته هاته دیگه … چی کار کنم باورت بشه آخه … 🙂

    دوست داشتن

  4. دوست گرامی تا جایی که این مطلباتان رو خوندم و نظر شما را در گیلانیکا کمی با هم منافات داشت. راستی ماتریالیسم مساوی است با پول ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    —————————————————-
    شاید تو دنیا ماتریالیست خوب هم باشه. اما منظور من ماتریالیست بد بود. آدم جاه‌طلب و پول پرستی که فعلا راه رسیدن به امیالش رو در تظاهر به اسلام میبینه.

    دوست داشتن

  5. خیلی از حرفات منطقی به نظر می یاد.
    افسوس از وضعیت موجود.
    —————————————————————-
    منطق بله افسوس نه! نبینم افسوس بخوری.

    دوست داشتن

  6. دوست عزیز من که نظر م رو خیلی صریح گفتم عزیزم. سعی هم کردم بدون موضع گیری باشه. من که از کسی دفاع نمی کنم، من میگم عده ای هستند که با این کار، که مشخصات دقیق این که چگونه می تواند مدرک صحیح و واقعی باشد را گفتم، دارند موج احساسی درست می کنند. همین. ضمن این که فکر نمی کنم اگر کسی به روش های این طوری متوسل بشه، اتفاقی بیفته غیر از این که ما هم عین کسانی شده ایم که از آن ها یا بدمان می آید و یا منتقد آن ها هستیم. باز هم ممنونم از شما و خوب باشین.
    ————————————————————-
    چند وقته که دیگه مردم مثل بعد از بازی فوتبال ایران و آمریکا به خیابونها نیومدند؟ چند وقته که دیگه چهارشنبه سوریها مثل گذشته شلوغ نیست؟ موج احساسی یعنی چی؟ یعنی اونقدر هست که کلا ۱۰ نفر رو به خیابون بیاره؟ نگران نباش ۱۰ نفر چیزی رو خرابتر نمیکنه. موجها مرده‌اند.
    خیلی ممنون که مطلبم رو بالاخره خوندی. مدتیه هی میام سر میزنم ببینم بالاخره میخونیش یا نه.

    دوست داشتن

  7. دوست عزیز و گرانقدر سلام. از لطف شما و بازدید مرتب از «نگاه» و نوشتن نظرات ارزشمندت بسیار سپاسگزارم. من انقدر وبلاگ شما رو دوست دارم که قبلا لینکت کرده ام.
    مطالبت عالی و نگاهت دقیق و تیزبین و تازه است.
    برات آرزوی موفقیت روزافزون می کنم.

    دوست داشتن

  8. اوضاع خرابه

    دوست داشتن

  9. وای از این افسون سازی خدایا
    ——————————————–
    نمنه؟

    دوست داشتن

  10. سلام عليكم
    مقدسات نه مقدصات.
    نوشته‌ي خوبي بود دقت كنيد كه اشتباه‌هاي نوشتاري باعث از ارزش افتادن نوشته‌هاي خوب مي‌شوند.
    اين فيلم هيچ چيزي نيست چون ازدواج از نظر ديني يك معامله است و اگر رضايت طرفين، مدت معلوم و مقدار مهريه (كه همان پولي است كه در قبل خوابيدن در كنار بايد پرداخت) مشخص باشد هيچ شرط ديگري ندارد.
    ثبت آن يك امر قانوني است.
    حال مي‌توان اين فيلم را از لحاظ قانوني داراي مشكل دانست (يعني عمل شيخ گلستاني را) اما از نظر شرعي (فقط شرعي نه عرفي و انساني) خير.
    مسايل عرفي و انساني نيز برمي‌گردد به نظر مردم (همان مردمي كه سال‌ها گردش زمين به دور خورشيد را كفر مي‌دانستند و گاليله و كوپرنيك‌ها را تكفير مي‌كردند و گاه با امواج مهيبي بر سر متحجران-مانند قضيه‌ي پروتستانيسم- فرود مي‌آيند)
    ممنونم از اينكه كمك به بالاتر رفتن آستانه‌ي فكري جامعه مي‌شويد.
    ———————————————————————–
    حتما متوجه هستید که اگر فرض کنیم حاج‌آقا پیش عاقد و با شاهد خانم رو عقد کردن خانم بر اساس اطلاعات واصله در همون لحظه شوهر داشند! حالا حرف من همینطور که گفتم این نیست که وایییییی بیاین ببینی حاج آقا چی کرده بیاید بگیریدش چرا جوونارو میگیرید حاج‌آقا رو نمی‌گیرید و … فرض کنیم گرفتن حتی اعدامش کردند سنگسارش کردند که چی؟
    حرف من اینست: ببینید چه حرمسرای گسترده‌ای بنا شده برای جمهوری اسلامی که تازه فیلم یکیش در اومده.
    یه روزی معلوم میشه چند هزار زن در صنعت حرمسرای جمهوری اسلامی بصورت رسمی و غیر رسمی مشغول به کار بوده‌اند.

    دوست داشتن

  11. سلام دوست عزیز در مورد تبادل لینک موافقم خواستی add کن
    موفق باشی

    دوست داشتن

  12. ببین هموطن عزیز شما درست گفتی این جامعه ما آنقدر خرابه که حرف من وشما راهی پیش نمی بره وقتی آ-خوند ها مداحی شهیدان زنده اند سر می دادند تا زن شهید را ترغیب کنند شوهرتان زنده است روحش از در می آد و بعد خودشان می رفتند و…آره این حرف ها اصلا زرد است وقتی پیرزنی تعریف می کرد که آخوندی از بالای منبر می گه خانوم ها لباس پارچه دیداری می پوشند و انحنای بدنشان معلوم است و پیرزن می پرسه : حاجی شما چرادیگه؟
    – خب ما هم انسانیم و غریزه بشری است
    – پس شما خیلی چموشی اید .
    یا آخوندی که زن چندم گرفت اولی هم نامردی نکرد اسید ریخت تو آفتابه و …تا تهش بگیر…خلاصه
    این و تو تاکسی ازشون شنیدم.حالا بحث این نیست اندر حکایت سر بدهم اما همه این ها تازه شروع تماشاخانه است
    ببین چه در پیش است که داره گندش در می آد درست مثل کلیسای خطا کارو کشیشان فاسد قرون پیش سر به رسوایی زده اند و و سکوت تنها خطایی است که جامعه مرتکب می شود .هنوز اولش است مونده حالا…

    چو از کار مفسد خبر یافتی زدستش بر آور چو در یافتی
    وگر زنده اش مانی ,آن بی هنر نخواهد ترا زندگانی دگر
    وگر سر به خدمت نهد بر درت اگر دست یابد ببرد سرت
    فریبنده را پای در پی منه چو رفتی و دیدی,امانش مده
    حکایت سعدی و بت برهمن رابخوانید
    ————————————————————
    چه عجب ما فهمیدیم وبلاگ شما کجاست آخه قبلا آدرس نداده بودی. دستت درد نکنه کامنت پر جون و پرمعنایی گذاشتی.

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

