نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | نوامبر 9, 2008

اگر نامرئی بودم

برای اولین باره که یکی از دوستانم من رو به بازی وبلاگی دعوت کرده. البته قبلا در آخر همه بازیهای وبلاگی خونده بودم که «همه دوستان وبلاگ نویس دعوتند» و از این حرفها اما این دفعه خیلی فرق میکنه چون صندوقک عزیز من رو دعوت کرده به بازی وبلاگی اگر نامرئی بودم:

فکر کنم من خودخواه‌ترین نامرئی دنیا باشم. البته خودخواه‌ترین آدم دنیا نیستم ولی خوب وقتی آدم نامرئي بشه ممکن اخلاق‌هاش هم عوض بشن. چون من اگر نامرئی بودم اول از همه نمی‌رفتم مثلا با دستهام دست یخ‌زده بچه‌های فقیر رو گرم کنم. شاید یه زمانی اینکار رو میکردم چون هر انسانی وقتی موقعیتی پیدا کنه مسئولیتهایی هم پیدا میکنه که به لحاظ انسانی باید انجام بده. مثلا بقول صندوقک که میگه: «میرفتم از آدمهایی که به هزار دوز و کلک به پول و پله رسیدند دزدی میکردم میبردم میدادم به اونهایی که از صبح تاشب دنبال یک لقمه نان حلال میدوند و آخرش هیچ» منهم مسلما زمانی به دنبال کارهای خیر میرفتم باید هم از این ابزار استفاده خوبی بکنم اما اولش به خودم فکر میکردم! بهرحال اگر نامرئی بودم اول از همه میرفتم جاهایی رو که همه عمرم کنجکاو بودم ببینم چه شکلی هستند ولی من رو راه نمی‌دادند دید میزدم. یعنی اماکن زنونه مثل:

یک آرایشگاه، یک استخر، یک حمام عمومی، یک سالن رقص، و در نهایت یک کلاس درس مدرسه ابتدایی دخترونه (چون اینها از اول ابتدایی برام معما بودن!) ولی خوب با خودم هیچ دوربین یا موبایل یا چیز دیگه برای خدایی نکرده عکاسی کردن نمی‌بردم.

البته بعد از اینکه کنجکاویهای بدوی‌ام رو راضی کردم سراغ اهداف بزرگتری میرفتم:

یک پادگان نظامی نزدیک شهرمون (این برادران غریب یعنی جماعت آشخورها اون تو چیکار میکنند؟)

طبقه بالای برج آزادی یا شهیاد سابق (اما برج بیریخت میلاد رو نمی‌رفتم)

مجتمع نظامی پارچین

بیت رهبری (میخوام ببینم خامنه‌ای واقعا اونهمه ریش داره یا اینکه جلوی دوربین گریم میکنه)

بعد اهداف بازهم بزرگتر:

حالا وقت هواپیما سواریه! میرفتم فرودگاه امام سوار یک هواپیما می‌شدم مدت طولانی برای چند روز یا چند ماه رو در کشورهای مختلف و دیدن نقاط دیدنی دنیا میگذروندم. ساعت بیگ‌بن رو میدیدم، مجسمه آزادی، خفن‌ترین جنگلهای آفریقا (از قرارمعلوم من از دید شکارچیان وحشی‌ هم نامرئی هستم پس نشستن و زل زدن به دندونهای یوزپلنگ آفریقا اونهم از فاصله نیم‌متری حتما خیلی لذت داره بخصوص اگه شیطونیت گل بکنه و از با سن یک شیر گرسنه یواشکی نیشگون بگیری!)، جزایر هاوایی جزایر قناری و …

سپس کانونهای خبری دنیا:

خانه اسامه بن‌ لادن (میخوام بدونم واقعا چنین کسی وجود داره یا اینکه فقط یک شخصیت انیمیشن هست)، نوار غزه، نقاطی از کره‌شمالی که هیچ کس تا الان بغیر از خودشون ندیده و شاید هم کاخ پادشاه بوتان

بعد آرزوی دیرینه کودکیم رو برآورده میکردم:

مدتها وبسایت ناسا رو میخوندم. چند هفته قبل از اینکه یکی از اون برنامه‌های سفر شاتل به ایستگاه بین‌المللی شروع بشه به آمریکا میرفتم. به مجتمع تحقیقاتی ناسا. شبها که کارکنان استراحت میکنند در وضعیت نامرئی میرفتم و لباسهاشون و وسایلشون رو برمیداشتم و حسابی تمرین میکردم. روز پرواز یک لباس فضایی کش میرفتم! میپوشیدم و صبر میکردم تا مواد نامرئی کننده بدنم روی لباس تأثیر بذاره تا اونهم نامرئی بشه. مطمئنم رفقای فضانوردمون توی ناسا اونقدر باظرفیت هستند که یک دست لباس اضافی برای اینجور مواقع برا خودشون داشته باشند و خلاصه یک سفر فضایی رو باسه گم شدن یک دست لباس تعطیل نکنند! سپس همراه اونها وارد شاتل میشدم. همراه خودم چندتا بسته غذا و کپسول اکسیژن هم برمیداشتم و تو بغلم نگه میداشتم تا اونهاهم نامرئی بشن و کسی نبیندشون. میخوام وقتی تو شاتل هستم اکسیژن و غذا کم نیاد تا بقیه کارمندان زحمت‌کش ناسا بخاطر من دچار مشکلی نشن! بعد شمارش معکوس شروع میشه. و:

3

2

1

Fire!

من به آرزوی دیرینه خودم میرسم. به فضا میرم. بالای بالا. جایی که به اندازه میلیونها سال جنگها و دعواهای بشر منابع و زمین و معادن بکر خوابیده. به فضای بیکران. فضای صلح و بدون جنگ. دنیای نور و زیبایی. ستاره‌های درخشان. معلق بودن در بی وزنی. جایی که بالا و پایین معنایی نداره و اختلاف طبقاتی هم. اینقدر لذت میبردم که برام مهم نبود هیچ‌کس نمی‌دونه من اولین فضا‌نورد ایرانی هستم. یعنی میشه؟…

ممنون میشم دوستان زیر هم دعوت من رو در این بازی وبلاگی بپذیرند:

وبلاگچی

هزاران نقطه

مانیا

خانوم مارپل

فلاوین

مشهدی مسعود

عمو گجمو

و البته هرکی از دوستان که با عرض پوزش یادم رفته اسمش رو اینجا بیارم دعوته که در این بازی شرکت کنه.

Responses

  1. این سومین دعوته چشم حتمن 🙂
    ———————————————–
    بابا مشهور! کاشکی مام اینقده خواستگار داشتیم!

    دوست داشتن

  2. مرسی از دعوتت ایشالا سر فرصت بازی میکنم اول باید لیست تهیه کنم ببینم نامرئی شدم کجاها نمیخوام برم بعد بازی کنم!!

    دوست داشتن

  3. مرسی که دعوتم رو قبول کردی ، آرزوی آخرت رو من هم شدیدا دوست دارم اما یادم نبود.
    ————————————————
    به نظرت آرزوی آخرم بود؟!؟

    دوست داشتن

  4. ببین گفتن اگه نامری بودی!! . توهم زدی اساسی . پروژه ی ناسا رو چرا خراب میکنی خراب کار 🙂
    ————————————————
    آرزو بر جوانان عیب نیست. آرزوی حمام زنونه نه‌ها! آرزوی فضا.

    دوست داشتن

  5. چه نامرئی بی آزاری هستی
    ———————————————-
    کلا جمهوری دموکراتیک آریو جمهوری صلح طلبی هست که خواهان همزیستی مسالمت آمیز همه انسانها در کنار به رسمیت شناختن دولت درون آنها و دعوت خیرخواهانه همه به جمهوریت درون و دموکراسی است.
    متشکرم.

    دوست داشتن

  6. بابا جان ! خسته شدم از بس اومدم نظر دادم و ثبت نشد
    به خدا ما به ياد دوستان هستيم

    http://www.maiysa.blohspot.com

    دوست داشتن

  7. چرا هر چي نظر ميدم ثبت نمي شه؟؟
    ده دفعه اومدم نظر دادم ثبت نشد

    http://www.maiysa.blohspot.com
    —————————————-
    جون خودم ثبت میشه اما این دفعه نیست که آدرستو اشتباهی تو blahspot.com گذاشتی فکر کرده تازه واردی از صاحاب وبلاگ اجازه خواسته:D

    دوست داشتن

  8. کاش یه ساعت مثل اون ساعت برناد که فیلمش از برنامه کودک پخش می شد داشتیم
    —————————————————-
    آره خوب. ولی کاشکی رو کاشتیم سبز نشد!

    دوست داشتن

  9. کاش نامرئی بودیم و نامردی نمیکردیم
    —————————————-
    کاشکی رو کاشتیم هیچی در نیومد!

    دوست داشتن

  10. چون H و G کنار همه
    ——————————————
    جوون که بودیم چت میکردیم! اون موقع یکی از خواهران چتیمون خواسته بود به انگلیسی بنویسه: Aha ولی یکهو صفحه کلیدش فارسی شده پس نوشته بود: شاش! امان از این صفحه کلید چموش.:D

    دوست داشتن

  11. بازی کردما !!
    خودمو کشتم تا بازی کنم!:دی
    ———————————————-
    اینجا نظر دادم راجع به داستان کوتاهت از نامرئی شدن. اما مثل اینکه این blogfa همه رو قورت داده. لذا اونهمه نظر طولانیم رو بهت میل زدم
    فقط تورو بخدا نگو که میلت رو چک نمی‌کنی!

    دوست داشتن

  12. مرسی! از دعوتت!!!

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

