نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | دسامبر 11, 2008

مچ‌گیری از گدا!

gedaیکروز که داشتم میرفتم سر کار یک پیرمرد ژنده رو دیدم که با غصه عمیقی تو چشمام نگاه کرد و گفت پسرم بخدا مریض دارم نگاه کن این دفترچه بیمه دکتر نسخه داده پول ندارم بگیرمش یک دویست تومن بده خدا خیرت بده الهی. اون موقع ۲۰۰ تومن پولی بود پس فکری به ذهنم رسید. دست تو جیبم کردم و یک پونصدی در آوردم و گفتم حاجی من فقط پونصد تومن دارم که سی‌صد تومنش رو خودم لازم دارم. اگه شما پول خورد دارید پول من رو خورد کنید و بقیش مال خودتون. پیرمرد فکری کرد و دست در جیبش کرد.
لحظه‌ای بعد اینقدر اسکناس ریز و درشت در آورد که داشتم از تعجب شاخ در میاوردم!
خدا شر گدایان رو از سر جامعه ما کم کنه که باعث میشوند آدم نتونه به نیازمندان واقعی کمک کنه.

Responses

  1. کارت درسته 🙂
    ———————————————-
    آقا ما چاکریم

    دوست داشتن

  2. آریوی عزیز. اولا دمت گرم که این مطلب «خواندن ادامه مطلب» نداشت. از این بعد پست هات رو جون عزیزت جوری بزار که تو صفحه اول دیده بشه.

    و اما …

    عرضم به حضورت انواع و اقسام روش های گدایی رو فقط تو مشهد می تونی ببینی ( این جمله مطلق نیست ! ) یکی از پیشرفته ترین نوع هاش گداهایی هستند که مثلا توریست خارجی ( عربی، پاکستانی و الخ ) هستند. اینها کلا فقط انگلیسی با تو صحبت می کنند! با انگلیسی می گویند که زائر هستند و جیبشان را زده اند و پول می خواهند برسند به هتل !!!

    این هم یک نمونه! البته زمانی که انگلیسی ات از حد سوم دبیرستان بالاتر باشد راحت می توانی مچشان را بگیری!
    ———————————————–
    اووووووووووووووهههههههههههه! سوپر گدا دولوکس!
    این مدلش خیلی معرکست! یادم باشه اومدم مشهد با یکیشون عکس یادگاری بندازم:دی

    دوست داشتن

  3. آریو جان من خانم هستم نه آقا 😉

    نمیدونم کجا زندگی میکنی!؟
    ولی من از ایرانیان مهاجر هستم که مدت مدیدیست از میهن دورم و برای زندگی راحت خودم که»ام اس دارم» و فرزندان، همسرم آمدیم به اروپا.
    « البته چند باری به آنجا آمده ام و…»
    دوست نازنینم ایران برای ما ایرانیان است، نه افراد پ د ر سوخته ای مانند این یارو ازما بهترون که معلوم نیست از کجا تشریف گندش را به مملکت ما آورده!!!؟
    مسلم بدون که زمین با متراژ بالایی در ایران مال خود» یا بهتر بگم دزدی» کرده تا به حال،
    ولی علاقه توریست ها به میهن ما برای تاریخ جاویدان و سراسر افتخارش است.
    فدای ت و بدرود.
    —————————————————–

    دوست داشتن

  4. مطلب خوبي بود. ولي ديگه فكر كنم تا چند سال ديگه همه به همين وضع بيفتيم. خدا به دور ((:

    دوست داشتن

  5. منم خاطره ای مشابه دارم یه روز رفتم به دیدار اهل قبور! پسر جوانی دم در قبرستان در حالی که آتل به دستش بود و سر و دستش تکان تکان میخورد (مثلا پارکینسون داشت. در اثر ضربه ای به مغزش) داشت احساسات ملت را قلقلک میداد و کاسبی ای براه انداخته بود. غروبش همون جوان اینبار بدون آتل دست و لقوه آمد و از مغازه من برای خودش سی دی و نوار خرید و پولش رو هم با انبوهی از 100 و 200 تومانی پرداخت کرد و رفت…..
    —————————————————-
    ممممممممممممممممعععععععععععععععععععععععع!

    دوست داشتن

  6. =))

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

