نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | ژانویه 7, 2009

یکروز ابری، دانشگاه آزاد

سلام حسن! چطوری؟ تموم نشد؟

– سلام. مرسی. یه ترم دیگه برام بریدن. تو چی؟

– خدا بخواد این ترم همه پاس بشن آزاد میشم.

– بری که ایشالله برنگردی زندون…

– قربانت. توهم همینطور…

————————————

تا اینجاش که مینیمال بود. اگر خواستید

یک بچه مدرسه‌ای خوب و سر براه برای کنکور میخونه تا دانشگاه سراسری قبول بشه. اما اگه تو کنکور شکست بخوره چی میشه؟ میره دانشگاه آزاد و به جاسبی پول میده!

یک دانشجوی دانشگاه آزادی خوب و مثبت درسهاش رو میخونه تا همه رو بار اول پاس کنه. اما اگه تو امتحانات شکست بخوره چی میشه؟ میره ترم بعد و دوباره اون واحد رو بر میداره و به جاسبی بیشتر پول میده!

یک دانشجوی خسته و داغون که هیچ چیز برای از دست دادن براش نمونده همه تلاشش رو میکنه که فارغ‌التحصیل بشه. اما اگه شکست بخوره و کار بجایی برسه که دیگه راهی برای ادامه نداشته باشه چی میشه؟ میره انصراف از تحصیل میده و به عنوان جریمه انصراف از تحصیل یک ملیون تومان به جاسبی پول بیشتر میده!

پس در یک دانشگاهِ پولی، شکست ما پیروزی دانشگاه و شکست دانشگاه پیروزی ماست. پس ما و دانشگاه دشمن یکدیگر هستیم. ولی ما یک برتری بر دشمنمان داریم:

ما هیچ چیز برای از دست دادن نداریم


دانشجوی خودکشی‌کرده دانشگاه لاهیجان

Responses

  1. جاسبی جزو معدود آدمهایی هست که من تنفرم از اون از تنفرم از اجمدی نژاد هم بیشتره . آدمهای پول پرستی که به نام اسلام جیب مردم بیچاره رو خالی میکنند. اکثر جوانهای فقیری که سر از دانشگاه ازاد در میارن برای در اوردن خرجشون دست به کارای خلاف میبرن . دختر هم همینطور .
    این آدمهایی که داعیه اسلام دارند و روی کتابهاشون مینویسن تعلیم و تعلم عبادت است الان با شعار جدیدشون تعلیم در اسلام ضیافت است خواب رو از چشمهای مردم ایران گرفتند .

    هرچند توصیه من به مردم اینه . مدرک در ایران ارزش نداره اگر قصد رفتن به اون ور رو دارید بخونید
    اگر قصد موندن دارید فوق دیپلم کافیه از کردان ادرس میگیرم فوق لیسانس رو یا دکترا نقدی خریداری میکنیم و ان شالله وزیر هم میشیم

    اقا ماهم آپیم
    ———————————————
    دمت گرم معمار بابا! کامنتت معرکه بود. از نوشته من هم بهتر. وبلاگت هم میام. دستت درد نکنه. به امید سرنگونی دانشگاه آزاد غصبی و برگرداندن اون به صاحبان اصلیش.

    دوست داشتن

  2. شما جوانان برومند و داشنجویان متعهد و سرمایه های این مرز و بوم که اینجوری بگی، منِ انگل جامعه چی بگم؟ 🙂
    ——————————————
    نیدونم:دی

    دوست داشتن

  3. حالا مگه دانشگاه دولتی چه فرقی داره؟ فقط خوبیش اینه که دلت نمیسوزه برای پولش. ولی سرمایه مهمتر من وقت و اعصابمه که مثل نوار منیزیم داره میسوزه.
    —————————————
    آفرین. دقیقا. کاشکی این حرفت بگوش دوستانمون برسه که دارن الان برای کنکور دانشگاه دولتی بر و بر میخونند و کره چشمهاشون رو آب میکنند.

    دوست داشتن

  4. دوست خوبم نمیدونم ترم چندی که اینقدر خسته به نظر می رسی البته اگه ترم 6 به بعد باشی بهت حق میدم. یه مقداری با نظراتت مخالفم شاید چون ازت از نظر سنی بزرگترم بهم حق بده چندتا پیراهن…
    من هم فارغ التحصیل دانشگاه آزاد لیسانس و فوق لیسانس هستم اما هیچ وقت امیدم رو از دست ندادم همیشه تلاش کردم و امیدوار بودم. بالاخره تونستم از یه دانشگاه خارجی پذیرش و بورس بگیرم. الان هم دست از تلاش و علاقه به هدفم و رشته ام بر نداشتم. نگی از خودت تعریف می کنی ولی الان موفق شدم ، به خاطر مقالات خوبی که تا حالا ارائه دادم انجمن مهندسی برق آمریکا(IEEE) ازم به عنوان یه داور دعوت کرده تا برای ژورنال IEEE Transaction On Industrial Electronic داوری کنم. دانشگاه دولتی مهم نیست تلاش مهمه اینو فارغ التحصیلای آزاد در خارج کشور ثابت کرده اند.
    ————————————————
    من ترم ۶ به بعد هستم. اصلا تلاش دانشجوهارو نفی نمی‌کنم. بنابراین با نظرات شما از اول هم کاملا موافق بودم. من با چیزهایی که به ما دانشجوهای امیدوار و تلاشگر ایرانی تحت عنوان دانشگاه قالب کرده‌اند مخالفم. دانشگاه آزاد به نسبت حقوقی که به کارگران خود میدهد مانند یک هتل ۶ ستاره از ما پول میگیرد و در نهایت کار را بجایی رسانده که ما دانشجویان خودمان و مستقلا باید برای پیشرفت علمی‌مان تلاش کنیم. و دانشگاه أزاد فقط سنگی جلوی راه ماست.
    از اینکه یکی از دانشجویان موفق این رشته بودی خیلی خوشحالم.
    بهت میل میزنم. امیدوارم جواب بدی.

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

