نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | مه 14, 2009

خرگوش زندانی

LEGENDزمانی یک رمان تکان‌دهنده می‌خواندم به نام «ابلیس». رمان قشنگی بود که متاسفانه فقط جلد اول آنرا در اختیار داشتم و هرچه دنبال جلد دوم آن گشتم نیافتم.

در یک قسمت از رمان یک پسر‌بچه‌ای آمریکایی در زمینهای اطراف خانه‌شان یک خرگوش پیدا کرده آنرا به خانه میبرد. پدر با نگهداری خرگوش مخالفت کرده ولی پسر با اصرار آنرا در انباری در یک قفس نگه میدارد. روزها میگذرد و پسر از خرگوش نگه‌داری میکند. به دوستانش خرگوش در قفس را نشان میدهد. به آن غذا میدهد. مدرسه شروع میشود. پسر بعد از مدرسه به خرگوشش سر زده با آن بازی میکند. روزها باز هم میگذرند. یکروز که پسر روی تاب بوده و در حیاط بازی میکرده مادرش میگوید: هیچ از خرگوشت خبر داری؟!؟ و پسر با وحشت بیاد می‌آورد که یک ماهست از خرگوشش در قفس در انباری خبر ندارد.

با وحشت به طرف انبار میدوه و درب رو باز میکنه.چیزی که از خرگوش باقی مانده بود، یک اسکلت خرگوش با امعاء و احشاء متلاشی شده و دریایی از مورچه‌ها بدور جسد بود.

DiversityVisa2009امروز فهمیدم چیز زیادی به اعلام نتایج لاتاری 2010 آمریکا باقی نمانده. نتیجه فقط به افراد برنده اعلام خواهد شد و افرادی که انتخاب نشده‌اند یا درواقع افراد بازنده نامه‌ای دریافت نخواهند کرد. از آنجایی که نامه نهایتا توسط پست معمولی جمهوری اسلامی به درب خانه برندگان ایرانی خواهد رسید و با توجه به حال و روز فعلی اداره مملکت، به احتمال قریب به یقین هیچ کدام از نامه‌های ارسالی به ایران واصل نخواهند شد! در نتیجه اگر خبری از نامه نشد میتوانیم از July 2009 تا June 2010 از طریق سایت لاتاری از نتیجه کار باخبر بشیم. برای لحظاتی نگرانی از اینکه آیا نامه به دستم خواهد رسید یا نه باعث شد حال و روز اون خرگوش در قفس رو احساس کنم.

من اینجا در ایران رها شده‌ام. یک مهندس الکترونیک در ولایت مطلقه فقیه! تا کی باید به آرزوی این باشیم که از یک جای دنیا برای ما ویزا صادر شود؟ کانادا، استرالیا، آمریکا… . تاکی باید اپلای کنیم؟ تا کی به کلاسهای زبان آلمانی و انگلیسی و تافل و آیلتس و غیره برویم؟

تا کی باید برای خواهرها و برادرانمان که هر از گاهی با ایمیل عکسهایشان را از زندگی خوش و خرمشان در اروپا و آمریکا برایمان میفرستند حسرت بخوریم؟

تا کی باید زیر سایه شوم محمود احمدی‌نژاد در نگرانی و اضطراب از قطع برق و آب، تعطیل محل کار و اخراج و بیکاری، گرسنگی و در بدری باشیم؟


خسته‌ام من. خسته‌ام من.

مثل مرغ بال و پر شکسته‌ام من.

سالهاست کنج قفس نشسته‌ام من…


Immigrants

Responses

  1. سلام بر مهدی به هنگام نمازش
    سلام بر شما

    باسخ به شبهات شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) از منابع اهل سنت در سایت :

    http://www.valiasr-aj.com

    …..
    دوست عزیز کامنت طولانی شما بیشتر به یکنوع Spam تبلیغاتی تعبیر میشه. با اینحال کامنت شمارو میپذیرم. ممنون.

    دوست داشتن

  2. آریو جان چرا مهاجرت نمی کنی؟
    ———————————————–
    جرا فکر کردی مهاجرت نمی‌کنم؟:دی

    دوست داشتن

  3. من ميرم گرچه كه تا نيمه شب بازه چشمم

    من ميرم ولي ندونستي تو راز عشقم

    من ميرم اينو مي فهمي از لرزش لبهام

    من ميرم و كسي نفهميد ارزش حرفام

    به خودم ميگم كو كسي كه دركت مي كرد؟

    بيا بريم بايد كنيم ترك ميهن

    بيا بريم تا بميره مرد و نصيحتي

    بيا بريم كه نباشه درد و اذيتي
    ————————————————
    شعر قشنگیه دوست من.

    دوست داشتن

  4. سلام

    و ممنون

    برقعي را علماي اهل سنت هم تكفير كردند ، و او در آخر عمر دوباره شيعه شد و وصيت كرد كه در امامزاده روستاي خودش دفن شود !!!:
    http://www.h-varjani.blogfa.com
    ——————————————–
    خدای من!

    http://www.fetrat.net/

    دوست داشتن

  5. مرسی *

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

