نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | ژوئن 2, 2009

ده کلام با تحریمیها

Tahrim1اول اینکه خواهش میکنم این مطلب رو یا بخونید یا نخونید! اما با خوندن چهار خط اولش یکسره نپرید اون پایین که نظر بدید (البته میدونم آقایی که شما باشید اهل مطالعه هستید و این کار رو هرگز نمی‌کنید منظورم به شما نبود).

دوم اینکه بنده حالم از این رژيم به هم میخوره و درست در دو پست قبلیم حرف از مبارزه مسلحانه برای براندازی رژيم زده‌ام. الان هم نظرم عوض نشده و مطمئنم این رژيم قصد دارد به زعم خودش تا قیام مهدی بماند. یعنی رسیدن به دموکراسی برابر است با مرگ خامنه‌ای. از این واضح تر؟ پس من طرفدار رژيم یا فریب خورده این چی‌چی طلبان نیستم. الان عرض میکنم چرا:

سوم اینکه عده‌ای رو میبینم وبلاگ یا وبسایت یا تلوزیون ماهواره‌ای زده‌اند و مدام ملت رو به نافرمانی مدنی میخوانند. اگر منظور این عده این است که به مردم حالی کنند که رژیم جمهوری اسلامی درست شدنی نیست این مردم تا الان حالی شده‌اند. حتی آن بسیجی که در اتاق موکت شده نشسته و برای آنکه چهار ماه از خدمتش کم کنند برای احمدی‌نژاد و دارو دسته تبلیغ میکند این را میداند اما به همان دلیلی که گفتم به نفع رژيم حرف میزند. دیگر وصف فجایع رژيم کافیست. همه میدانیم. همه عکسهای ۱۸ تیر را دیده‌ایم. همه در خیابان زنان گرسنه و شب گرد را دیده‌ایم. همه از درد گرسنگی همسایه خبر داریم. دیگه همه شیر فهم شدیم. حالا چه کار کنیم؟

چهارم اینکه دسته ای میگویند این چکار کنیم پاسخش اینست که رای ندهیم تا مشروعیت رژيم از بین برود. دوستان عزیز این راه با شکوه شما به نظر من هم رسیده بود. اما این رژیم پر رو تر از این حرفهاست. مگر فکر میکنی سری قبلی انتخابات چند نفر شرکت کرده بودند؟ من مطمئنم زیر ۵ ملیون نفر بوده. عدم مشروعیت هرگز باعث کناره‌گیری رژيم نمی‌شود. مگر این رژيم مشروعیتی برایش مانده که بخواهیم از بین ببریم؟ هیچ کس اینها را قبول ندارد. کنار رفتن خامنه‌ای برابر است با اعدام خود و بسیاری از اعضای خانواده‌اش. خامنه‌ای و اطرافیان البته جوانترش تا خود در رگهایشان هست مقاومت خواهند کرد. مطمئن باشید. اینها بخاطر مشروعیت نظام یا علاقه ملت به ولایت نمانده‌اند. دلیل وجودی اینها را من به شما میگویم: پول و اسلحه! جیزی که اونها دارند ولی ما نداریم. نتیجه این کار شما اینست که رای دادن کاری میشود مخصوص همان پنج ملیون نفر معتقد به ولایت! خوب آنها هم همیشه به امثال احمدی‌نژاد رای میدهند. تحریم یعنی به مخالفان احمدی‌نژاد بگویید شما ساکت شوید شاید خامنه‌ای خجالت بکشد و برود!

Tahrim2پنجم اینکه اگر میگویید از بین بردن مشروعیت باعث تحریم بین‌المللی بیشتر میشود باید بگم منهم دنبال همین بودم اما با دیدن کره شمالی فهمیدم قضیه چیز دیگریست. چند وقت پیش آمریکا حرف از تشدید تحریمها بر علیه کره شمالی زده بود. تا آنجا پیش رفته بود که به ژاپن هم اعتراض کرده بود که تو چرا سنجاق سر از کره شمالی وارد میکنی! یعنی کار بجایی رسیده بود که تنها صادرات کره شمالی شده بود چندتا دونه سنجاق‌سر که اونهم ژاپن از سر ترحم میخرید میگذاشت یه گوشه‌ای! همین. تحریم بین‌المللی فقط کشور رو به جزیره‌ای دور افتاده تبدیل میکنه. تحریم به ضرر مردمه نه رژيم. رژيم به قدر کافی دارا هست. نیاز به واردات چیز خاصی ندارد. تحریم یعنی قطع برق که به ضرر مردمه. قطع بنزین که به ضرر مردمه. قطع پذیرش در دانشگاه‌های خارجی که به ضرر مردمه. مگر خامنه‌ای دم پیری به مادربرد چهار‌هسته‌ای نیازی دارد که تحریم مادربرد کامپیوتر بر زندگی او تاثیر بگذارد؟ اما اگر فکر میکنید تحریم مانع از دسترسی رژيم به سلاح هسته‌ای میشود خوب مسئله چیز دیگری میشود:

ششم اینکه بعضی میگویند عدم مشروعیت باعث تشدید تحریمها شده و در نهایت باعث ضعف رژيم و حمله دشمنان به قصد ساقط کردن رژیم میشود. این رژيم همین الان هم عدم مشروعیت دارد. همه دنیا میدانند آماری که فردای روز رای گیری اعلام میشود دروغ است. با رای دادن رژيم مشروعتر نمی‌شود. بلکه شاید شجاعت این مردم ترسو بیشتر شود. چون این دفعه خیال میکنند رئیس جمهور منتخب خود را به صحنه آورده‌اند در نتیجه میتوانند سرش فریاد بکشند. مانند تجربه خاتمی. چرا تا حرف از آزادی میشود همه به آمریکا نگاه میکنند؟ اگر منظورتان از تحریم انتخابات تحریک کشورهای خارجی به حمله است به آمریکا نگاه نکنید. آمریکا آه در بساط ندارد. از کجا معلوم بر اثر ضعف تسلیحاتی رژيم و عدم مشروعیت روسیه به ایران حمله نکند؟ مگر روسیه در طول تاریخ کم به ایران حمله کرده؟ اگر هم هر کسی به ایران حمله کند از کجا معلوم فقط به قصد ساقط کردن رژيم باشد. اگر فرضا پاکستان حمله کرده با سلاح‌های هسته‌ای بلوچستان را از ایران جدا کند و باقی ایران را برای آخوندها بگذارد آنوقت ما چه خاکی بسرمان بریزیم؟

هفتم اینکه بعضی هم میگویند عدم شرکت در انتخابات و حتی رای دادن به احمدی‌نژاد یعنی از بین بردن امید در مردم و در نتیجه شورش مردم بر علیه رژيم. این کاریست که من مطمئنم همون روزهای اول انقلاب و پس از گنده‌لات بازیهای خمینی باید انجام میشد. اما تجربه زندگی در اتحاد جماهیر اسلامی ایران به من ثابت کرده که گرسنگی، بیکاری، فقر، و از همه جالبتر نا‌امیدی باعث سکوت و رضایت بیشتر ایرانی ترسو خواهد شد. ایرانی با شکم گرسنه شورش نخواهد کرد. هنوز خبر ندارید که قرار است عربها سیر باشند ایرانیها گرسنه؟ پس با خود زنی ما تحریک به شورش نخواهیم شد.

هشتم اینکه فرضا همه این کارها منجر به تحریک مردم به شورش شد. اگر منظورتان این است که (خیلی ببخشید) جناب‌عالی با کمال راحت طلبی (کاری که زمانی بنده‌هم در پی آن بودم اما رها کردم) تصمیم گرفته‌ای یک رسانه راه بیاندازی و مردم را تحریک به شورش کنی و بعد کنار بشینید یک کاسه آجیل بگذارید جلویتان و از خشونت لذت ببرید و دست آخر که ملت شورش کردند بیایید و بگویید که خوب من رهبر انقلاب هستم مردم با حرفهای من شورش کردند. حالا قدرت رو بگذارید تو سینی بدید دست من! باید بگم ایده‌خوبیه اما فکر نمی‌کنی باقی هفتاد ملیون ایرانی هم همین نقشه تو به فکرشان رسیده؟ برای من جالبه. بعضی میگویند با مبارزه مسلحانه نمی‌شود کاری کرد! این کارها که آریو میگوید وحشی‌گریست. باید مردم را با گفتمان و نافرمانی مدنی آگاه کنیم. اما در لفافه این حرف نکته مهمی وجود دارد. به نظر من این دسته معتقدند باید یکجا پشت میز بنشینند مردم را آگاه کنند تا مردم آگاه شده سرانجام شورش کنند تا آقا از دیدن شورش کمی هیجان بدست بیاورند، خیلی ممنون ماهم دقیقا منتظر بودیم شما شورش کنید!

Tahrim3نهم حالا ممکنه یک تحریمی با خواندن این مطالب به این نتیجه برسه که من یک فریب خورده هستم و اینجا ستاد تبلیغاتی فلان آقای ژيگول هست و غیره. باید بگم از حرفهای من بوی تبلیغ نیامده. من رسما اعلام میکنم یکی از اهداف دموکراسی خواهی در ایران برقراری دادگاه‌های بی‌طرف و عادلانه است. دادگاه‌هایی که در آنها موسوی به جرم سکوت در مقابل کشتارهای ۶۷ و همکاری و پناه‌دادن به قاتلان این کشتارها و کروبی به جرم رشوه گرفتن از جزایری و احمدی‌نژاد به جرم گروگان‌گیری و حتی رضایی به جرم اختلاس یا همکاری با رژيم یا…. (راستی بچه‌ها جرم این یارو رضایی چیه؟!؟) محاکمه شوند. از نظر من اینها همه سرو ته یک کرباسند.

دهم و قول میدهم آخرین وراجی من باشد. اگر از من تحریمی سابق می‌پرسید تحریم نکنیم پس چکار کنیم باید بگم این همان سوال سفسطه انگیزی بود که رای دهنده‌ها قبلا برای تحریمیها عنوان میکردند: پس برنامه شما چیست؟. اما من جواب می‌دهم. من فقط این رو میدونم که محمود احمدی‌نژاد یک دیوانه است که دست بر قضا رئیس جمهور شده. هنوز شاید آرشیو وبلاگش فعال باشد و بشود دید که در آنجا نوشته بود من تعجب می‌کنم چرا مردم هاله نور دور سرم را نمی‌بینند. احمدی‌نژاد حتی به خامنه‌ای هم رحم ندارد. حرفهای وی را مستقیما نقض میکند. اول بگذارید با شرکت در انتخابات احمدی‌نژاد موسس آینده کوره‌های آدم‌سوزی را کنار بزنیم. بعد تصمیم می‌گیریم اسلحه و مهمات لازم برای شورش مسلحانه را از کجا تهیه کنیم.

با تشکر.

پی‌نوشت:

دوستان عزیز تحریمی خیلی خوشحال میشوم قبل از روز انتخابت نظرتان را در مورد این مطلب به من بگویید بلکه منهم مثل شما به راه راست هدایت شوم:

Tahrim4

دست خط نشون میده باید کار نیکاهنگ باشه. استاده استاد!

کلبه درویشی

ورتیگونه عزیز

نیکاهنگ کوثر استاد کاریکاتور

خسن آقا

و باقی تحریمیهای عزیز که رفتار هوشمندانه‌ای دارند ولی مشکل اینست که باقی مردم نیز هم هوشمند شدند هم تنبل.

Responses

  1. برام جالبه، اینکه تو می‌خوای به موسوی یا کروبی رای بدی که بعدش:
    «دادگاه‌هایی که در آنها موسوی به جرم سکوت در مقابل کشتارهای ۶۷ و همکاری و پناه‌دادن به قاتلان این کشتارها و کروبی به جرم رشوه گرفتن از جزایری و احمدی‌نژاد به جرم گروگان‌گیری و حتی رضایی به جرم اختلاس یا همکاری با رژيم یا محاکمه شوند.»

    در ضمن تو به دنبال اسلحه و مهمات برو بعد ببین چطوری توسط هرکسی که بهش رای دادی تو کوره‌های مورد نظرت پخته خواهی شد.

    موفق باشی.
    ———————————————————
    رای دادن ما ملت باعث مشروعیت این نظام نمیشه ورتیگونه! چون هیچ ناظر بین‌المللی بر انتخابات نظارت نداره. روبان سبز نبند. توی ستادها نرو. به تبلیغات گوش نده. اعلامیه به دیوار کاسبیت نچسبون. فقط بیا اول شر احمدی‌نژاد رو بکنیم بعد.

    دوست داشتن

  2. آریو جان هر تصمیمی بگیری برای من محترمه. اما اگر کندن شر احمدی‌نژاد (با بیت رهری و شورای نگهبان و وزارت کشور و صدا و سیمای حامی‌اش(البته به ادعای اصلاح‌طلبان حکومتی)) راهش به سادگی انداختن برگه در صندوق بود، توی جوون شاید 20 ساله‌ی مملکت به فکر مبارزه مسلحانه نمی‌افتادی؟

    هرکار دوست داری بکن فقط فراموش نکن که «چاقو دسته‌ی خودش رو نمی‌بره.»
    ——————————————
    در مورد چاقو و دسته باید بگم مگر نمیگید احمدی‌نژاد مملکت رو چند سال به عقب برده؟ خوب بگذارید جلوی این عقب نشینی و به هدر رفتن زحمات چند ساله مبارزات مردمی را بگیریم. دوم اینکه اتفاقا من آرزو دارم احمدی‌نژاد انتخاب بشود. چون الان مردم سینه چاک موسوی و کروبی مثل بشکه باروت شده‌اند. آخ چی میشه وقتی احمدی‌نژاد دوباره رئیس جمهور بشه. همه به خیابون میریزیم. شاید من بمیرم. اون بمیره. اما بلاخره چند تا از ما موفق میشوند از دست ماموران اسلحه رو به چنگ بیارند و مردم خشمگین و مسلح کار رو یکسره کنند. بهتره همه به پای صندوق رای بریم و به کسی رای بدیم که مطمئن باشیم نظام نمی‌خواهد. البته کاش مطمئن بودیم:پی

    دوست داشتن

  3. حرف از مبارزه ی مسلحانه میزنی بعد میخوای بری رای هم بدی…
    آخ چه حالی میده یه بار دیگه احمدی نژاد بیاد قیافه ی امثال شماها دیدنیه اون موقع. یه نکته جلب توجه کرد وقتی کامنت ها رو میخوندم شما میخوای یکی غیر از احمدی نژاد بیاد تا وضعیت ایران بدتر از اینی که هست نشه و یه روزنه ی امید برای امکان خارج شدن از کشور داشته باشی درسته؟ (اگه غیر از اینه بم بگو)
    در آخر شما باید بفهمید یعنی امیدوارم بفهمید که همونقدر که رای ندادن ما به قول شما میتونه بی تاثیر باشه رای دادن شما کار رو بیشتر خراب میکنه و سیستم رو قوی تر
    همه ی پست ها رو با دقت میخونم. من رو متهم نکن.
    —————————————————-
    الان بله. الان به نظر میاد بیشتر خوندی:دی
    باید عرض کنم رای دادن همونطور که گفتم یک کار زننده‌است که امثال من میریم انجام میدیم که اوضاع از اینی که هست بدتر نشه. فقط در یک صورت از اینکار دست خواهیم کشید اونهم اینکه امثال شما یک مبارزه مسلحانه ترتیب بدن تا ماهم بهش ملحق شیم. با نال و نفرین کردن رای دهنده‌ها کاری درست نمیشه.

    دوست داشتن

  4. […] یا اصولگرا محاکمه خواهیم کرد. همچنین به تاریخ دوازدهم خرداد در مطلبی طولانی اعلام کرده بودم که به عقیده من شرکت […]

    دوست داشتن


  5. آیه 11 سوره رعد است که می فرماید «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»، (خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها به خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند.)
    حضرت امام خميني مي‌فرمايد: «ولايت فقيه امتدادي است از حاكميت معصومان و عبارت است از حاكميت فقيه عادل كه صفات علم و فقاهت و تقوا و زهد و كارداني و مهارت در وجود او محقق گرديده است كه همه اين ويژگيها او را از استبداد و ديكتاتوري بازمي‌دارد.» ايشان اين معنا را با سخن خود چنين مورد تأكيد قرار مي‌دهد: «اسلام ديكتاتوري را محكوم و رد مي‌كند و ولايت را از حاكمي كه مي‌خواهد با ديكتاتوري حكومت كند، ساقط مي‌سازد حتي اگر آن حاكم فقيه باشد. اگر فقيه و حاكم از چهارچوب صفات علم و عدالت و گرفتن حق مظلوم از ظالم خارج شود، ولايت او خود به خود ساقط مي‌گردد.» حضرت امام (ره) فرمود : «جانم فدای تک تک این ملت».

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

