نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | جون 11, 2009

نتیجه نظرسنجی انتخابات

Election2خوب نتیجه نظرسنجی سایت جمهوری دموکراتیک آریو از این قرار است:

از مجموع ۷۲ رای ماخوذه

  • تعداد ۲۹رای به میرحسین موسوی
  • تعداد ۱۷ رای به رای ندادن!
  • تعداد ۱۳ رای به محموق احمدی نژاد
  • تعداد ۹ رای به مهدی کروبی
  • و تعداد ۴ رای به محسن رضایی شمارش شد.

بدین وسیله اعلام میشود با توجه به باقی ماندن کمتر از ۸ ساعت به انتخابات قاراشمیش جمعه ۲۲ خرداد این نظرسنجی در سایت بسته خواهد شد. تا ببینیم فردا چه میشود و خدا چه میخواهد.

اما دوستان فراموش نکنید دموکراسی در هیچ جای دنیا با تحصیلات، با مدرک فوق لیسانس و دکترا، با پول نفت، با افزایش فرهنگ مردم، با افزایش اعتقادات مذهبی مردم به اسلام و یا با تمرین دموکراسی آنهم به مربی‌گری شورای نگهبان و مدیریت جمهوری اسلامی بدست نیامده است.

بلکه لازمه دموکراسی تنها و تنها شجاعت مردم است. شجاعت ایستادن مقابل حکومت و ابراز نظر خود. چراکه دموکراسی پیشینه در بیش از ۲۰۰۰ سال پیش دارد و امپراطوری روم باستان. و لازم به یاد آوری نیست که آنزمان نه مدرک فوق لیسانس بوده و نه فرهنگ مردم روم ۲۰۰۰ سال پیش از فرهنگ مردم ایران کنونی بالاتر بوده. دموکراسی نتیجه شجاعت و غرور مردم است. مثال دیگری از این روند آمریکای ۴۰۰سال پیش است. در اوج وحشی‌گری و انحطاط یک مشت گاوچران و هفتیرکش به دموکراسی رسیدند. چرا که دموکراسی نتیجه افزایش فرهنگ مردم نیست. از ملزومات دموکراسی وجود یک سند قانون اساسی است که آنهم باید طوری نوشته شود که برای عموم مردم قابل فهم باشد. از مهندس و دکتر و استاد ادبیات تا نانوا و بقال و حتی دزد و قاتل باید حقوق خود را در قانون اساسی بتوانند بفهمند. و اصلا هرکس که قانون دموکراتیک را نفهمد، او به سن قانونی نرسیده و باید برای او قیمی قانونی انتخاب شود.

بازی افزایش فرهنگ را رها کنید چون این قصه سر دراز دارد. بر این اساس ممکن است اصلا هزاران سال بگذرد ولی ملت ما هنوز در انتظار آن فرهنگ افسانه‌ای مورد نظر باشند. ما ملت آزاده‌ای هستیم. فرهنگ خود را خود شکل میدهیم. هیچ کس حق ندارد مارا که کنار هر توالت یک آفتابه و یک شلنگ داریم، هر هفته به حمام میرویم، پدر و مادر پیر خود را بر شانه‌هایمان حمل میکنیم و قبل از هر سوالی از هم دیگر عذرخواهی میکنیم، بی‌فرهنگ بخواند.

اصلا کجای دنیا دموکراسی با گفتمان حاصل شده است که ایران دومینش باشد؟ بیاید برویم خیابان فلسطین مقابل خانه خامنه‌ای آنقدر گریه کنیم تا پیرمرد پشیمان شود قدرت را دودستی تقدیم ما کند‌! آنوقت بچه‌های خامنه‌ای را چه‌کنیم؟ مصباح‌یزدی و فاطمه رجبی و احمدی‌نژاد و رفسنجانی و امثال محسن رضایی را چه کنیم؟ دموکراسی یعنی محاکمه همه اینها. اینها تا آخرین قطره خونشان برای مقابله با چنین روزی مقاومت خواهند کرد. گفتمان که اصلا عددی نیست!

فراموش نکنید دموکراسی درس نیست پس با مدرک به دست نمی‌آید. زورآزمایی نیست پس با تمرین بدست نمی‌آید. دموکراسی نتیجه شجاعت اجتماعیست. حتی گرگهای بیابان برای دریافت سهم خود از گوشت شکار مساوات را رعایت می‌کنند. حتی دزدها برای کشیدن نقشه سرقت بانک از دموکراسی بهره میبرند. دموکراسی نتیجه بلوغ اجتماعی نیست. چون به یقین روم باستان از ایران ۲۰۰۰سال بعد از خود بالغ‌تر نبوده است.

دموکراسی فقط و فقط و فقط نتیجه شجاعت ملت است.

شجاع باشیم

Mosadeg


پاسخ

  1. دوست من درود!
    من برای تداوم عدالت و آزادی و صداقت (پایان دادن به دروغ و دروغگویی مدعیان دروغین اصلاحات) و مبارزه با مفسدان مست قدرت و در یک کلام برای ادامه پیشرفت های کشورم برای بار دوم، دولت مهرورز دکتر محمود احمدی نژاد که خود را نوکر مردم می داند، نه ارباب، انتخاب کردم و رای خودم را به ایشان دادم…
    سرفراز باشی میهن من؛ بدرود/.
    ————————————–
    خدای من! به محمود رای دادی؟ خدایا من کی میمیرم تا از این وضع نجات پیدا کنم؟
    ————————————–.
    و یک نکته دیگر: من که کامنتت رو اسپم اعلام نکردم. اما خداییش متن همین کامنت رو برای چند تا وبلاگ دیگر عجولانه کپی‌ کردی؟ نکن این کار رو. مردم با دیدن همچین طرفدارهایی که توی یک پست با موضوع براندازانه کامنت به نفع احمدی‌نژاد میگذارند بیشتر به عقل محموق شک میکنند!

    لایک

  2. سلام شماراست میگفتید.من احمق بودم که رای دادم. حالم ازین نظام و همه چیش به هم میخوره. نتیجه رو دیدید که؟ازین بدتر نمیشد.افتادیم تو باتلاق.دیگه راه نجاتی وجود نداره. من واقعا متاسفم برای خودم وملتم وکشور عزیزم. یه ضرب المثل معروف:خودم کردم که لعنت برخودم باد
    ——————————————–
    شما احمق نبودید. هیچ کس احمق نبود. ما مثل عده‌ای زندانی رفتیم تا از مدت مختصری که برای هواخوری زندانیها درنظر گرفته‌بودند استفاده کنیم که کردیم. حالا دیر نشده. باید مسلح بشیم.

    لایک

  3. سلام خانم گودرزی!
    واقعا شما چی فکر میکردین؟ با شما هم هستم آریو جان
    اونائی که میگفتن با تحریم هیچی درست نمیشه کجان؟
    جز اینه که واسه اینا تو دنیا آبرو و مقبولیت خریدین؟
    حتی یه رای شما هم تو این آمار لحاظ نشده
    به شرافتم قسم میخورم نتیجه‌ی این بازی رو قبلا سپاه مشخص کرده بود. همه سر کار بودیم! دس مریزاد به سپاه! چه تفکری پشت اینا خوابیده. به خدا اینا نابغن!
    حتی شمارو هم بازی دادن! از شما بعید بود به خدا!
    ————————————————-
    میثم جان. فراموش نکن من جمهوری دموکراتیک هستم. مسلما اگر رای نمی‌دادم بخشی عمده از شخصیتم اعتراض می‌کردند که درحالیکه ساعتها وقت جمهوری دموکراتیک آریو صرف کار با رایانه اینترنت و غیره میشه چرا حتی نیم‌ساعت وقت برای رای دادن در این انتخابات صرف نشده؟ بنابراین من رای دادم تا اون بخش از شخصیتم رو قانع کنم که راه رسیدن به دموکراسی در این کشور خطر مرگ هم دارد. حالا یک پست جدید خواهم نوشت. خیلی مختصر و مفید.

    لایک

  4. یه نکته‌ی دیگه
    خامنه‌ای عروسک خیمه شب بازیه لابیه سپاهه
    اینا یه بت واسه خر کردن مردم از طریق مذهب لازم دارن که اونم خامنه‌ایه
    به نظر من ما گردانندگان اصلیه این حکومتو تا الآن نه اسمشونو شنیدیم نه تصویری ازشون دیدیم.
    کشور داره به سوی میلیتاریسم میره
    کاره آخوندا هم تمومه دیگه
    سپاه به همه چی رخنه کرده
    خدا به داد ملّت گوساله صفت برسه

    لایک

  5. شما راست میگید.من اشتباه کردم.تحقیرمون کردن.به شعورمون توهین شد.نمیدونم دیگه چی بگم؟ولی من که تا اخر عمرم دیگه توهیچ اتخاباتی شرکت نمیکنم.البته ما که انتخابات نداریم!انتصاباته.برا خودم،ملتم،وکشورم متاسفم.
    —————————————-
    الان وقت متاسف شدن نیست. وقت نقشه کشیدنه.

    لایک


بیان دیدگاه

دسته‌بندی