نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | ژوئیه 2, 2009

یک راه عملی برای مبارزه

Moje-Sabz-Londonدوستان جوان و دانشجوی عزیزم، دوستان ۲۰ تا حتی ۳۰ ساله که هنوز مقیم خانه پدریتان هستید. صبح میرید دانشگاه شب برمیگردید خونه. قراره امشب از بابا ۱۰هزار تومن بگیرید برای کارت اینترنت. فردا ۲۰ تومان برای خرید یک پیرهن جدید. فکر کنید همین امروز اتفاقی بیافته که پدر و مادر شما اعلام کنند که دیگه نمی‌تونن از حقوقشون (که معمولا دیگه حقوق بازنشستگی هست) خرج شماروبدن. فکر کنید اگر ناگهان پول‌توجیبی و حتی جای خواب از شما گرفته بشه کجا باید شب رو بخوابید؟ به این فکر کنید که الان میخواید برید یک کاریابی دنبال کار. فکر میکنید چه قدر احتمال داشته باشه که کاری برای شما پیدا بشه؟ اونهم تو این موقعیت که تقریبا همه شرکتهای دولتی و خصوصی در حال اخراج کارگران خود هستند. به این فکر کنید که شاید شما لیاقت زندگی مستقل از پدر و مادر و ازدواج رو داشته باشید. به اینکه چند ده‌سال دیگر باید کار کنید تا پیش قسط خرید یک خانه رو جور کنید؟ اینکه آیا اصلا ممکن است شما ازدواج کنید؟‌ اصلا امکان دارد شما در ایران بتوانید زندگی کنید؟ اگر نتوانید به خارج فرار کنید چه؟ فکر نمی‌کنید دیگه به جایی رسیدیم که هیچ چیز برای از دست دادن نداریم؟ و این در حالیه که دولت به اصطلاح منتخب محموق احمدی‌نژاد دوره چهارساله پیشین ۲۷۰ملیارد دلار یعنی ۲۵۰ترلیون تومان درآمد داشته و الان قراره یک چهارم این درآمد رو داشته باشه! پس اوضاع بدتر هم خواهد شد اگر ما سرد بشیم.

پس اگر شما هم مثل من فکر میکنید که نا‌امید شدن و اجازه دادن به محموق برای چهارسال دیگر شکم‌چرانی غیر ممکن است، این دفعه فکر کنید صبح که از خواب پا میشید ببینید جلوی درب حیاط و زیر برف پاک‌کن ماشین جلوی خانه‌تان و چند ماشین دیگر یک تکه کاغذ رنگی سبز گذاشته شده. نظرتان چیست؟ الان این حرکت مهمه. چون در برحه‌ای از جریانات اخیر هستیم که مردم کم کم دارند نا‌امید میشن و دست از رویای ایران بدون خامنه‌ای میکشند! الان قدم اصلی امیدواری مردم و جلوگیری از سرد شدن همدیگر است. پس باید این کار رو بکنیم. با چند تا کاغذ رنگی سبز میشه هرکدوم از همشهریهامون  رو امید‌وار کنیم که تنها نیست و هنوز خیلی‌ها هستند که امید‌دارند که خامنه‌ای قابل سرنگونی هست. من یک پیشنهاد عملی برای مبارزه دارم:

برید یک جای دور از محل زندگی‌تان یک کتاب فروشی پیدا کنید یک عالم کاغذ رنگی سبز بخرید. عرض کردم یک عالم. چون احتمالا بزودی تولید و فروش این کاغذها از طرف حکومت ممنوع خواهد شد(مسخره است اما باور کنید احتمالا اتفاق خواهد افتاد). علاوه بر آن به یک داروخانه بروید و یک ماسک تنفس بخرید. برای پوشاندن صورت. این برای اینکه اگر یکی از پیروان فرقه احمدی‌نژاد پرستی شمارو دید نتونه فرداش قیافه‌تون رو تشریح کنه. کاغذهارو به خانه برده به تکه‌های ۲۰سانت در ۲۰سانت ببرید. لازم نیست شعاری روی اونها بنویسید. خود کاغذ منظور رو میرسونه. اما اگر خواستید بنویسید. کاغذهارو در یک کیف دستی گذاشته شب دیروقت در محلهایی از شهر که از محل زندگی خودتان دور است یکی یکی داخل حیاط خانه‌ها بیاندازید. یا زیر برف‌پاک‌کنها بگذارید. به همین سادگی.

مزایای طرح:

شما نیازی به چاپخانه برای چاپ شبنامه یا رایتر برای رایت سی‌دی ندارید.

شما حتی نیازی به اسپری برای دیوار نویسی ندارید.

یک کاغذ رنگی نه آرامش کسی را برهم میزند نه دیوار خانه کسی را زشت میکند.

کاغذ رنگی ارزان است و فعلا در دسترس.

احتمال درگیری شما با پیروان فرقه احمدی‌نژاد پرستی خیلی کم است. تصور کنید یک آدم با یک کیف دستی و یک ماسک تنفسی بر صورت داشته ساعت ۱۱ شب میرفته که یک چیزی از دستش افتاده…!

هیچ وقت فکر نکنید فقط شما هستید که این کار رو میکنید و اینکه این کار هیچ چیز رو عوض نمیکنه چون با یک گل و دو گل بهار نمی‌شه. به لطف سیاستهای احمقانه محموق الان دقیقا مشخص نیست چند نفر طرفدار سرنگونی خامنه‌ای هستند وچند نفر طرفدار فقط رئیس‌جمهوری میرحسین و چند نفر طرفدار محموق. هم شما میتونید امیدوار باشید که خیلی‌های دیگر هم مثل شما دارند تلاش میکنند و هم کسی که صبح صادق کاغذ رو میبینه ممکنه فکر کنه یک جنبش ملیونی هنوز در جریانه. کسی چه میدونه؟ آمار رو قرار بود از وزیر کشور بپرسیم که اونهم تو زرد از آب درومد.

بهرحال ما با اینکار مردم رو امیدوار میکنیم. و به خاطر رضای خدا بیاید این کار رو از همین امشب انجام بدیم. چون الان مردم به امید نیاز دارند. نه ۱ ماه دیگر که حتی میرحسین هم دست از کار کشیده باشد.


پاسخ

  1. ای بابا دوست عزیز، چی‌ بگم والا، من که اینقد به این چیزا فک کردم که موهام که هیچ حتی ریشم هم سفید شده ،الان در ۳۰ سالگی تو همون شرایط ۲۰ سالگیم ،حتی بد تر.

    واسه کرایه تاکسیم هنوز دستم پیش بابام درازه، خدا عمرش بعده، اما از غرورم چیزی نمونده

    من نمیدونم مگه چقد می‌خوام عمر کنم؟

    مگه جنایت فقط به آدم کشتنه؟ این برزخی که ما توشیم از هر جنایتی فجیع تره
    ——————————————
    درستش میکنیم پسر. خامنه‌ای رو بزیر میکشیم. ما یک برتری بر دشمنمون داریم:
    ما هیچ چیز برای از دست دادن نداریم.

    لایک

  2. من شک دارم حتی با به زیر کشیدن خامنه ای هم برای جوون ها کاری پیدا بشه یا مثلا قیمت خونه بیاد پایین.. یا لازم نباشه دیگه کسی بره خدمت یا ازدواج آسون تر شه یا آمریکا با آغوش باز ما رو به عنوان مهاجر بپذیره یا از هر سوراخی بشه پول درآورد یا از همین چیزا دیگه..!
    ———————————————-
    ناامید نباش پسر. این کشور بزرگه. بیابانها داره که پای آدم بهش نرسیده. برای خودمون چاه میزنیم. آب رو از زمین میکشیم بیرون. باهاش آبادی میسازیم. زمین پر از سیلیکونه. تحت لیسانس AMD و INTEL شروع میکنیم تراشه میسازیم. از چین هم بیشتر. از ژاپن هم بهتر. کار میکنیم. صنعتمون رو پیش میبریم. همینجارو میکنیم مثل دره سیلیکون آمریکا. مثل آریزونا. از اونهم بهتر. میشه. اگر امید داشته باشیم. دست کم یکچیز برام مسلمه. یا فرار میکنیم از این کشور. یا اگه نتونیم فرار کنیم دیگه چیزی هم برای از دست دادن نداریم. پس اونوقت بهتره زورمون رو خامنه‌ای امتحان کنیم.

    لایک

  3. مرگ بر ديكتاتور
    ———————————–
    چه شاه باشه چه دکتر:دی

    لایک

  4. خدا کنه این چیزی که میگین واقعیت داشته باشه!!!خود من از علاقه مندان به این امر هستم که همه تلاشم رو کردم اما بس که این جماعت پررو هستن و با اعتماد به نفس کذائیشون به همه حرفهاشون عمل کردن دیگه ناامید شدم و حاضر نیستم اصلا به این قضایا فکر کنم چه برسه به همکاری!!!!!!!!!!!!!!
    ——————————————————
    منظورت از جماعت پر رو چه کسانیه؟

    لایک

  5. mokhtasar O mofid man payam ean dota mongol ro az pa dar byarim harkari ham mikonam
    —————————————————–
    خوبه. کم کم همه داریم پایه میشیم:)

    لایک

  6. kasai ke khili khili pol dar hastan ham tarafdarane hamin dolat hastan chon balegh bar 98% az rahai ke khalaf hast va dolate feli onra halal karde estefade mikonan ta pol roye pol bezaran va dar natije gardeshe pol dar keshvar daste khodeshon hast na mardome addi bayad rahi barai in moazal ham fekr kard
    ——————————————————–
    میگه: کسایی که خیلی خیلی پول دار هستن هم طرفداران همین دولت هستن چون بالغ بر ۹۸٪ از راه‌هایی که خلاف هست و دولت فعلی آنرا حلال کرده استفاده میکنن تا پول روی پول بزارن و در نتیجه گردش پول در کشور دست خودشون هست نه مردم عادی باید راهی برای این معذل هم فکر کرد.

    آقایون کامنت پینگلیش گذاشتن مثل اعلامیه چسبوندن به در خونه مردم هست. حتی اگر اون اعلامیه خیلی خیلی خبر مهم و عامه پسندی هم باشه در خونه ملت رو با سریش و کاغذ به گند میکشه!
    اما درکل دوست عزیز باید بگم که همیشه دو طبقه هستند که یا راضی هستند یا ناراضی یا بی‌تفاوت اما درکل هر دو طبقه کاملا در مناقشات سیاسی بی‌عمل و بی تاثیر هستند. یکی طبقه فقیر که تا خرخره زیر بدهی هستند و اصلا فرصت فعالیت سیاسی کردن ندارند، دیگری همین طبقه پولدار که شما میگی چون انگیزه‌ای برای این کار ندارند.
    همیشه این طبقه متوسط شهری هستند که بخاری ازشون بلند میشه جانم.

    لایک

  7. حتي اگر تمامي دنيا را هم رنگ سبز بزنيد نميتوانيد حتي يك تار مو از سر نازنين مقتداي ما مقام عظماي ولايت كم كنيد قدرنايب برحق امام زمان مقام معظم رهبري رهبر فرزانه وولي امر مسلمين و فرزند زهراي اطهر را نميدانند به راستي قدر اين مرد و شخصيت واقعي و چهره راستين آقا براي ما و اين ملت روشن و واضح ميگردد كه ايشان در بين ما نباشند و سالها گذشته باشد تا مردم بگويند كه ايدل غافل چه گوهري بر آنها حكومت ميكرده است همانطوريكه ما الان سرگذشت بعضي شخصيتهاي تاريخي را ميخوانيم و ميفهميم شخصيت واقعي آنها حقيقتا چيزي غير از آن است كه در كتابهاي زمان خودشان نوشته شده استبنا به اين مطلب شما هم اطمينان نداشته كه عمق شخصيت شگرف و ساده زيستي حيرت بر انگيز ايشان در زمان حاضرشناسايي گردد ايندگان بالاخره خواهند دانست كه آقا با آن مقام بالا روي موكت زندگي ميكنند و غذايشان با كمترين طبقات جامعه يكي است تقريبا همه شخصيتهاي برجسته تاريخ هنگام فقدان درخلاءوجودي ايشان فضايي بوجود خواهد آمد كه چشمان حيرتزده مردم به كوچكترين زواياي شخصيت ايشان حتي پشت پرده زندگيشان روشن خواهد شد در پايان اميدوارم سبزپوشان سيه دل نيز شخصيت واقعي مقام معظم رهبري (روحي و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداه) را آنطور كه هست دريابند و بار ديگربه زير سايه ولايت ايشان بازگردند به اميد آنروز
    —————————————————————–
    میشه بجای هر روز کپی پیست کردن یک پیغام ثابت برای همه وبلاگها بری و یک شغل آبرومند برای خودت پیدا کنی؟!؟ دفعه بعد پیغامت رو میگذارم جزو SPAM.

    لایک

  8. vaghean ke bayad be shomaha afarin goft vali bayad yejory joloye koshtane javonaro greft dg akhe mage ma chi khastim be gheyr az azadi onam che azadi? azadiye bayan,beheton tabrik migam be poshte kareton ishala ke hamishe dar zendegiton movafagh bashin MARG BAR DICTATOR…
    ————————————————————
    میگه:
    واقعا که باید به شماها آفرین گفت ولی باید یه جوری جلوی کشتن جوونارو گرفت دیگه آخه مگه ما چی خواستیم به غیر از آزادی اونهم چه آزادی؟ آزادی بیان، بهتون تبریک میگم به پشت کارتون ایشالله که همیشه در زندگیتون موفق باشین
    مرگ بر دیکتاتور
    ——————
    لطفا پینگلیش ننویسید. مرسی:)

    لایک

  9. نصر من الله و فتح قریب!!!
    مرگ بر این دولت مردم فریب!!!

    دمیدن صبح دولتمان نزدیک است… به امید الله
    ———————————————————
    🙂

    لایک


بیان دیدگاه

دسته‌بندی