نگاشته شده توسط: آریو شعبانی | مارس 26, 2010

۸ ساعت زنگ‌دار وحشتناک!

بعضی وقتها بیدار شدن از خواب واقعا وحشتناک میشه. تصور کنید یک روز جمعه تا دیر وقت بیدار میمونید (مثلا کتاب میخونید، با اینترنت کار میکنید، یا احتمالا با همسر محترمه یا محترم به جبران شب قبلی مشغول عملیات کبری ۱۱ هستید!) و در پایان وقتی بلاخره تصمیم به خواب میگیرید یادتون میافته که فردا شنبه‌ هست و باید صبح زود از خواب پاشید.
یه عادت بدی که خود من نوعی دارم اینه که ساعت رو نیم‌ساعت زودتر از چیزی که لازمه تنظیم میکنم که زنگ بزنه و بعد نیم ساعت تمام ساعت زنگ میخوره و من دکمه snooz رو میزنم تا بره و پنج دقیقه دیگر برگرده و دوباره این کار تکرار بشه. بعضی وقتها که خیلی خوابم میاد از این نیم‌ساعت هم فراتر میرم و ۱ ساعت تمام با ساعت کلنجار میرم!‌هی اون بیچاره زنگ میزنه هی من snooz تا خودم دیگه سرگیجه میگیرم و از رخت خواب میام بیرون. راه‌حلی که خودم برای این بدبختی پیدا کردم رو میگذارم آخر سر بهتون میگم اما فعلا ۸ ساعت جالب‌انگیز برای از خواب بیدار شدن. از وحشتناک‌ترین مدل شروع میکنیم:

کلاکی ناندا
اشتباه نکنید. اینجا ازون کانالهای تبلیغاتی ماهواره‌ای نیست که یک کفگیر چوبی رو گرفتن دستشون و میگن از وقتی کفگیر طلائی رو خریدن زندگیشون از این رو به اون رو شده! اینجا همون جمهوری دموکراتیک آریو هست و شما بزودی تصدیق خواهید کرد که این ساعتی که میگم واقعا خفنه! سر ساعتی که کلاکی رو تنظیم کرده باشید شروع میکنه به زنگ زدن… همین؟‌ نه! نه تنها زنگ میزنه بلکه به کمک دو تا چرخش شروع میکنه دورتا دور خونه با سرعت حرکت کردن! به چرخ‌هاش نگاه کنید. طوری طراحی شدن که در حین حرکت دمر نمیشه و گیر نمیکنه. اگر میخواید خفش کنید باید دور خونه دنبالش بدوید! معنیش اینه که خواب از سرتون به کلی میپره.:دی

ساعت پرنده
بنظرم این از قبلی هم وحشتناکتره. شاید شما هم فکر میکنید که ساعت بلند میشه و تو هوا پرواز میکنه و بعد مثلا باید شما هم بلند شید و بگیریدش. نچ، از این هم بدتر! این ساعت مثل همه ساعتها سر موقع با یک آژیر گوش‌خراش شما رو از خواب بیدار میکنه. مثل همه هم دکمه snooz داره. منتها دکمه snooz اون اینطوری که خوندم تو آگهیش بصورت یک کلید هست. کلید رو شب برای کوک کردن ساعت توی جای مربوطه قرار میدید و بعد برای فعال شدن زندگ یک فرفره پلاستیکی رو که همراه ساعت هست روش قرار میدید. سر موقع ساعت زنگ که چه عرض کنم عربده میزنه، همزمان فرفره اون با سرعت از جا کنده شده و به پرواز در میادو کلید زنگ رو یک جایی اطراف اتاق (مثلا زیر شوفاژ و وسط تارعنکبوتها) پرتاب میکنه. درحالیکه پتو دور خود پیچیده و زیر وسایل به دنبال کلید میگردید ساعت همچنان به عَر زدن ادامه میده:دی فکر کنم تا وقتی که کلید رو پیدا کنید خواب به کلی از سرتون پریده باشه. از اونجا که این نمونه مثل مورد قبلی فرار نمی‌کنه در نتیجه در آوردن باطری یا خردکردن کل مجموعه هم میتونه راه‌های دیگری برای خفه کردن ساعت مورد بحث باشه:دی

ساعت فرشی
این یکی ساعت طریقه نسبتا مسالمت آمیزی داره. پس زیاد به درد تنبل جماعت که من و احتمالا شما باشیم نمی‌خوره. ساعت سر وقت زنگ میزنه. به شکل فرش هست. باید برید و روش بایستید تا با وزن شما بفهمه که ایستادید و صداش قطع بشه. اگه منم که عادت میکنم هرصبع یک دور از روی تخت بغلتم و بیافتم روی ساعت فرشی تا ساکت شه و به ادامه خوابم برسم:دی

ساعت ساکت
اگه صبح تنها کسی هستید که میخواد بیدار شه و البته تنبل هم نیستید این ساعت مناسبیه. یک مچبند پلاستیکی بیسیم داره که وقتی اون رو میپوشید سر ساعت بجای زنگ زدن با ویبره شمارو از خواب بیدار میکنه. طریقه snooz کردن اون هم خیلی جالبه. باید مچتون رو محکم تکون بدید تا snooz بشه. هربار هم محکم‌تر از دفعه قبل:دی

چه کسی حاضره این خانم خوابالوی توی تصویر رو از خواب ناز بیدار کنه؟

متکای منور
این یکی خیلی باحاله. میگه از مکانیسم طبیعی مغز برای بیدار شدن استفاده میکنه. این ساعت به شکل یک بالش طراحی شده و از چهل دقیقه قبل از ساعتی که تنظیم شده شروع میکنه به آرامی روشنتر و روشنتر شدن. روش شدن بالش سرانجام خواب رو از سر آدم بکلی میپرونه. روی سرکشیدن پتو هم فایده نداره چون منبع نور درست زیر سرتونه. البته تنبلهای عزیز این ساعت مسلما حریف من و شما نمیشه. استفاده از چشم بند، به پشت خوابیدن رو بالش و پوشاندن چشمها با پتو یا حتی پرتاب کردن بالش به کلی به بیرون از تخت خواب میتونه یکی از ده‌ها راه‌حلی باشه که مغز ما بطور اتوماتیک برای دست‌یافتن به خواب بیشتر اختراع کنه:دی

بیرون از رخت‌خواب و کباب
این مدل برای آدمهای شکمو مناسبه. یک تکه گوشت (ترجیها نمک‌سود باشه. چون در طول شب نبایست بگنده!) داخل کشوی این ساعت چوبی میگذارید و از ۱۰ دقیقه مونده با زمان مورد نظر به آهستگی با یک لامپ هالوژن شروع به برشته کردن گوشت میکنه. اگر صدای زنگ شمارو بیدار نکنه بوی گوشت نمک‌سود کباب شده حتما این کار رو انجام میده:دی

ساعت آبی
این یک ساعت معمولیه. فقط اینکه طرفدار محیط زیسته. یعنی از باطریهای خشک (همین
باطریهایی که بشکل قلمی و نیم‌قلمی و دکمه‌ای و غیره تو بازار موجود هستند) برای انرژی استفاده نمیکنه و بجاظ یه کمی آب توش میریزید و تا یکی دو هفته نیازی به تعویض آب هم نداره. با نیروی آب خالص کار میکنه:)

ساعت پرنده خانه
اگر گوشی آیفن دارید این ساعت هدیه جالبیه. اون رو قبل از خواب به آیفنتون وصل میکنید (یک کابل رابط داره) و نرم‌افزار مخصوصش رو توی آیفنتون نصب میکنید. سر وقتی که گوشی بخواد زنگ بزنه صدای جیک‌جیک از این دستگاه بیرون میاد و روی نمایشگرش چند تا بلبلی چیزی نشونتون میده. همین! سر آخر ممکنه از هرچی پرنده هست متنفر بشید یا بدتر از اون از گوشی آیفنتون!

اما دو راه حل خودم برای بموقع بیدار شدن:
راه حل اول که تا الان ۱۰۰ بار با خودم عهد کردم اجرا کنم اما بازهم زیرش زدم بنظرم بهترین و طبیعی‌ترین راه برای بیدار شدن از خوابه. خیلی ساده بجای اینکه ساعت رو طوری تنظیم کنید که صبح مثلا ساعت ۷ از خواب بیدارتون کنه اون رو برای ۸ ساعت قبلش یعنی مثلا ساعت ۱۱ شب تنظیم کنید که شمارو به رخت‌خواب هدایت کنه. وقتی بموقع بخوابید (بشرطی که کمبود خواب از قبل نداشته باشید) بطور طبیعی و براحتی و بدون نیاز به هیچ‌نوع زنگی سر موقع از خواب بلند خواهید شد. مشکل اینجاست که آدم حاضر نیست تفریحات شبانه مثل چت، وبگردی، اس‌ام‌اس بازی با زیدی و غیره رو رها کنه و سر موقع بره تو رخت‌خواب. من بارها این روش رو امتحان کردم و بغیر از دو سه شب اول بعدش باز برگشتم به عادت بد شب زنده داری.

راه حل بعدی که عملیتره اینه که موبایل، ساعت یا هرچیزی که ازش برای از خواب بیدار شدن استفاده میکنید رو حدود ۱۰ متر دورتر از خودتون و زیر تلی از وسایل قرار بدید. البته طوری که بتونید صداش رو بشنوید. صبح تا به ساعتتون برسید و اونرو از زیر آوار بیرون بکشید خواب از سرتون پریده. مگر اینکه دیگه واقعا خوابالو باشید:دی.

منبع (به غیر از اون دو راه حل آخری خودم):
http://www.happynews.com/news/3252010/awesome-alarm-clocks.htm
جون هرکی دوست دارید مطلبم رو با ذکر منبع یا بدون اون کپی‌پیست نکنید. جونم در اومد تا گردآوری و ترجمه‌اش کردم. اگر خواستید ترجمه خودتون رو از سایت منبع منتشر کنید البته که آزاد هستید.

پی‌نوشت:
همین الان میدونم که باید صبح زود پاشم اما تا دیر وقت دارم وبلاگ نویسی میکنم. ای آدمیزاد…!

پی‌نوشت:

آقایون و خانمهایی که از طریق فید این مطلب رو خوندید، یه وقت شیطون گولتون نزنه یه کامنتی چیزی بذاریدها. اقلا یه کامنت خالی بگذارید که بفهمم مطلبم رو خوندید. باور کنید به جایی بر نمی‌خوره‌ها….!

Responses

  1. سلام
    منم از این روش دور گذاشتن ساعت استفاده میکردم.
    البته الان دیگه خوب شدم و خودم بیدار میشم.اون مال قبلا بود
    —————————————————————–
    پس احتمالا زود میخوابی که خودت بیدار میشی:)

    دوست داشتن

  2. به هر حال دست گلت درد نکنه خیلی مطلب خوبی بود
    ————————————————————-
    مرسی که زحمت کشیدی و خوندیو نظر دادی:)

    دوست داشتن

  3. مطالبت عالی بودن
    ———————————————————
    خواهش میکنم. قابلی نداشت:)

    دوست داشتن

  4. این دیار آریو هم عجب جایی بوده و ما تا حالا کشف نکرده بودیم ..
    ———————————————–
    خوش اومدید:) صفا آوردین:دی

    دوست داشتن

  5. ما هم تازه به این دیار اومدیم(بلاگ شما) از اونجایی که خودم هم دوست ندارم کسی فقط بیاد بخونه و بره پس رسم بلاگ داری و ادا میکنم.
    مطلبت خوب بود.حالا تجربه شخصی من.بدن رو به هر چیزی که عادت بدیم عادت میکنه.
    من به مدت 1 هفته ساعت 8:30 بیدار شدم حالا اگه ساعت3-4 هم بخوابم صبح 8:30 بیدارم.1شنبه ها به خودم فحش میدم میگم بخواب امروز 1شنبه است فقط امروز میتونی تا دیروقت بخوابی ولی نمیشه پس ظهر جبران میکنم و توپ میخوابم.خلاصه همه چی بستگی به خودمون داره.
    ———————————————————-
    مرسی از اینکه کامنت گذاشتی. اما بهرحال باید ویروس تنبلی و اثراتش رو هم درنظر گرفت دیگه!

    دوست داشتن

  6. دوست عزیز میشه لینکتون کنم؟
    —————————————————————
    بللللللللللهههههههههههه! منهم همینطور:)

    دوست داشتن


پاسخی بگذارید

دسته‌ها

